TeamLundVer
Trådstartare
@TeamLundVer
Vilken otroligt tråkig sits du sitter i, jag lider verkligen med dig! Du har fått många bra svar så jag vill inte upprepa allt men jag måste bara få fråga: Var det inte din sambo som backade och ångrade sig och inte ville skaffa barn just på grund av sin jobbsituation? Och du skrev om det på Förälder, hur han kände att han inte skulle kunna vara en bra förälder eftersom jobbet gör honom deprimerad och stressad?
Förut var han olycklig, nu är du det. Hans drömjobb tar ingen hänsyn till att han har barn på gång och en partner som inte på något vis är nöjd med arbetsupplägget (förutom att du såklart är nöjd med att han är lyckligare).
Ja han backade på barnfrågan innan just pga att han mådde så dåligt på "sin" arbetsplats och han ville inte att vårt barn skulle ha en förälder som mådde skit. Nu mår han ju dock mycket bättre och är all in vad det gäller barnfrågan. Jag tror dock som vissa skriver här i tråden att han inte riktigt har insett vad det innebär att vara borta från sitt barn så pass många dagar i veckan.