Då så har det ju gått framåt.Då har hela högen killar som nu skaffat barn på jobbet varit undantag, då dom sett till att vara hemma mycket sista tiden och dessutom ta ut föräldraledigheten tidigt.
/Camilla
Det är bra - jättebra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så har det ju gått framåt.Då har hela högen killar som nu skaffat barn på jobbet varit undantag, då dom sett till att vara hemma mycket sista tiden och dessutom ta ut föräldraledigheten tidigt.
/Camilla
Liten uppdatering:
Planket lär inte bli klart till helgen. Pga markens förutsättningar så behöver plintarna sätta sig lite till så minst en vecka till iaf Bygg ALDRIG plank i en slänt om ni har sandmark säger jag bara
Eftersom mannen inte kan göra något åt planket till helgen så kommer han fokusera på barnrummet istället. Det är inte så mycket kvar så om allting går som det ska så kanske vi kan flytta in där på söndag Det hade inte varit helt fel med ett snyggt sovrum även om det bara är temporärt.
Jag har fått inte bara en utan två medryttare till hästen. Så jag ska inte behöva ha någon större ångest över hans välbefinnande så länge till då båda börjar denna veckan.
Min älskade man lyckades smitta mig med något skit innan han åkte till Stockholm så nu ligger jag här hemma med huvudvärk, illamående och tryck över bröstet. Tycker väldigt synd om mig själv eftersom han inte är här. Han försökte stötta via telefon men det är inte riktigt samma sak som att han kommer in med en kopp te och frågar hur jag mår
Det har han faktiskt börjat med sedan i våras. Ja alltså inte att stänga av mobilen för han har ingen annat men att han helt enkelt inte svarar om det är jobbfolk.
Har han en iphone är det superlätt att sätta telefonen i "stör ej"-läge, då kan de personerna på hans favoritlista nå honom men ingen annan .
Inte om man inte vill, går att ställa in så alla utom favoriter blockas från inringande.Stör ej, upptaget vid första samtalet in, ringer man igen inom 2-3 minuter går samtalet fram
Hans jobb här nere har dock tyvärr inneburit att han utnyttjats ofantligt (han bryr sig lite för mycket och folk utnyttjar det).
Det är inte ett lätt problem att lösa.
Men familjen brukar ju fungera som ett AB
Det behövs en bostad vilket kostar pengar
Energi, kläder mat etc kostar pengar
Om AB;ets inkomster räcker till för att hålla hästar, renovera kåken med mera så är det mesta sedan väl ok.
Men just det lilla problemet med en bra inkomst innebär ju i det här fallet att en av försörjarna jobbar borta i veckorna.
Vill nu inte ena parten, eller orkar inte ena parten ta hand om hus och hem i veckorna så får väl den andra skaffa sig ett jobb hemikring. Betyder det mindre inkomster så får man väl göra sig av med hästarna först.....
Fast DU mår ju dåligt av att han är borta, det är ju det som är problemet, handlar det inte om ekonomi så ta in hantverkare och gör klart så du kan slappna av. Om han var hemma om kvällarna och kunde ta lite vardagsansvar skulle ju du kanske må bättre. Jag är ofta borta den här tiden på året, mellan 3 och 14 dagar i sträck ofta flrea tidszoner bort, klart jag kan jobba 14-15 timmar de dagarna, efteråt kan jag ju gå till mitt rum och bara lägga mig och sova utan några som helst krav. Personligen tror jag att det är den största anledningen till att han mår bättre, han kan ta paus från allt. Problemet blir ju att hans paus blir på din bekostnad, istället för på arbetets bekostnad trots att det är arbetet som är problemet.Jag tror du har missuppfattat hela tråden. Detta handlar inte någonstans om ekonomi. Läser du trådstarten igen så ser du att min man har jobb här nere men har valt att hjälpa till i Stockholm eftersom han mår psykiskt dåligt av "sin" arbetsplats.
"It's amazing what you can get, just by asking for it."På ett bräde höjdes hans lön till en helt ny nivå och stora villkorsändringar.
klart jag kan jobba 14-15 timmar de dagarna, efteråt kan jag ju gå till mitt rum och bara lägga mig och sova utan några som helst krav. Personligen tror jag att det är den största anledningen till att han mår bättre, han kan ta paus från allt. Problemet blir ju att hans paus blir på din bekostnad, istället för på arbetets bekostnad trots att det är arbetet som är problemet.