Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Men hur menar du nu? Männen har väl samma möjlighet till kontroll som en kvinna när det handlar om att skydda sig mot oönskade graviditeter, även om de inte kan äta p-piller? :confused:

På sätt och vis såklart, han kan ju välja kondom. Men vad skulle det vara för fel om han också fick chansen att äta p-piller. Det vore väl inget problem i samhället direkt. Om kvinnan absolut inte vill ha kondom och lovar att hon äter p-piller kanske det känns jobbigt för honom att ta fram den, korkat men sant, samma argument brukar ju användas om kvinnor (att de har svårt att propsa på kondom i vissa situationer).

Så helt enkelt, det vore väl inte dåligt om det fanns p-piller för män och det minskar på inget vis kvinnans kontroll. Kvinnan kan äta p-piller samtidigt som mannen äter p-piller, eller använda kondom, hon behöver aldrig lita på honom. Han äter dem i så fall bara som extra säkerhet för att själv helt kunna kontrollera sin sexualitet och sin avkomma.

Läs vad jag skriver istället för att tolka sådant som inte står:
Det handlar om att från början ge sitt barn de bästa förutsättningarna.
Det kommer iaf bli problem förr eller senare så varför inte starta på bästa sätt.

Skaffar jag barn så blir det med en man jag känner väl och som kommer ha de bästa pappaegenskaperna, om han sedan förvandlas till idiot med tiden så gjorde jag iaf mitt bästa.

Jag tror att de flesta kvinnor som får barn med ofrivilliga pappor också hade planerat det precis som du. Det är ytterst sällan kvinnor tänker att "Nu skaffar jag barn med första bästa idiot och så får det bli som det blir" tror jag.

Angående min kompis som blev ensam om barnet så gick hon i en mammagrupp med ensamma mammor. Det var intressant att höra deras historier. Där fanns tex kvinnan som levde i ett långvarigt förhållande, mannen tjatade efter barn, hon var inte lika sugen men de valde att försöka. När hon var gravid ångrade han sig och lämnade henne.

Flera i gruppen hade helt oskyldiga storys, tex gravid trots prevmedel. Min kompis var en av dem som hade slarvat men inte klarade abort. Hon var också en av få där mannen valde att inte vara delaktig alls.

Fast, p-piller är inte 100% säkert, så hade han inte velat ha barn, kunde han ju faktiskt vidtagit åtgärder han oxå.

Men visst är det svining att luras, absolut, men jag anser fortsatt att det är ett eget ansvar och man kan inte bara lägga över det på någon annan och sen bli förbannad, när man faktiskt kunde skyddat sig själv.

Eh, lögn i ett förhållande ok bara för att få barn?

Tänk om min man visste att jag är extremt mot aborter och verkligen inte vill ha fler barn, så sticker han hål i kondomen är det ok? Får jag skylla mig själv som inte också åt p-piller trots att de ger mig ständig huvudvärk, svullna fötter, dåligt humör, ökad vikt, noll sexlust och ökad risk för blodproppar.

Det är ju helt vansinnigt tänkt! :eek:

Han har sig lite själv att skylla:
Man kan inte enbart alltid lita på partnern - för h*n kan ljuga ändå, och satt på sig en kondom bara för att.

Men det är inte vad vi diskuterar här, väl? Problemet är bedrägeriet - att utnyttja en annan person för sin personliga agenda? och så länge vi litar på eller tror gott om människor, kan den typen av tragedier inträffa. Att lita på någon = sårbarhet. Problemet är inte att barnet blir till, problemet är sveket. Och då är det ju verkligen upplagt för infekterade konflikter.

För att inte tala om att den stackars mannen måste inse att han måste dela vårdnad om barnet med ett ljugande svin. :devil: måste kännas mysigt att överlämna det till den typen av uppfostran.

Om man ska tala om att avliva ett djur så finns ju djuret redan, till skillnad från barnet som är ett foster och kanske inte ens blir ett barn.

Av samma anledning är mannens åsikt inte av värde om graviditeten upptäcks utanför abortgränsen, det går ju ändå inte att göra någonting åt.

Fast barnet växer inne i dig..

Fast i dagens sveirge är inte ditt sätt att ha sex standard. Långt ifrån tom.
Här är sex på första dejten helt ok.

Alla är inte som dig (och jag säger inte att ditt sätt är fel) och det ska inte de straffas för.

Därför anser jag att kondom är mannens sätt att ta sitt ansvar och skydda sig själv. Nu när de faktist Har ett sätt. Och inte gnälla för att de själva inte tagit sitt ansvar.
Det finns kondomer för de osm är känsliga mot latex som dessutom är extremt bra mot kroppen. (jag tex är känslig mot latex men dessa kondomer är ok).

På sätt och vis såklart, han kan ju välja kondom. Men vad skulle det vara för fel om han också fick chansen att äta p-piller. Det vore väl inget problem i samhället direkt. Om kvinnan absolut inte vill ha kondom och lovar att hon äter p-piller kanske det känns jobbigt för honom att ta fram den, korkat men sant, samma argument brukar ju användas om kvinnor (att de har svårt att propsa på kondom i vissa situationer).

Så helt enkelt, det vore väl inte dåligt om det fanns p-piller för män och det minskar på inget vis kvinnans kontroll. Kvinnan kan äta p-piller samtidigt som mannen äter p-piller, eller använda kondom, hon behöver aldrig lita på honom. Han äter dem i så fall bara som extra säkerhet för att själv helt kunna kontrollera sin sexualitet och sin avkomma.

Har jag ens sagt något negativt manliga p-piller? :confused:
Det viktiga är väl att de oxå tar ansvar för skyddandet och inte bara överlåter det på kvinnan!

Eh, lögn i ett förhållande ok bara för att få barn?

Tänk om min man visste att jag är extremt mot aborter och verkligen inte vill ha fler barn, så sticker han hål i kondomen är det ok? Får jag skylla mig själv som inte också åt p-piller trots att de ger mig ständig huvudvärk, svullna fötter, dåligt humör, ökad vikt, noll sexlust och ökad risk för blodproppar.

Det är ju helt vansinnigt tänkt! :eek:

Med tanke på att det finns andra preventivmedel så är det ju knappast vansinnigt tänkt om du verkligen inte vill ha barn.

Och vart läser du att jag tycker lögner är okey?:confused:

Fast i dagens sveirge är inte ditt sätt att ha sex standard. Långt ifrån tom.
Här är sex på första dejten helt ok.

Alla är inte som dig (och jag säger inte att ditt sätt är fel) och det ska inte de straffas för.

Därför anser jag att kondom är mannens sätt att ta sitt ansvar och skydda sig själv. Nu när de faktist Har ett sätt. Och inte gnälla för att de själva inte tagit sitt ansvar.
Det finns kondomer för de osm är känsliga mot latex som dessutom är extremt bra mot kroppen. (jag tex är känslig mot latex men dessa kondomer är ok).

Jag har redan skrivit att män har ett sätt att skydda sig på och att de bör använda kondom.

Däremot ÄR det för MIG stor skillnad att var i en etablerad relation.
Man SKA kunna lita på sin partner.
Det här med att barn ska vara ett gemensamt beslut är tydligen underordnat att barn ska vara ett gemensamt ansvar.

För att inte tala om att den stackars mannen måste inse att han måste dela vårdnad om barnet med ett ljugande svin. :devil: måste kännas mysigt att överlämna det till den typen av uppfostran.

Hade stackarn använt kondom hade han fömodligen inte behövt ha problemet den stackarn.. :idea:

Men det finns ju andra sätt att inte bli gravid. Jag har kopparspiral.

Ingenting jag tänker ge mig in på faktiskt (risk för ökade blödningar behöver jag inte). Jag trivs bra med kondom.

Dessutom är jag inte mot abort :) det var en hypotetisk frågeställning.

KL

Intressant diskussion!

Jag är inne på den linjen att det ändå måste vara kvinnan som har den yttersta beslutanderätten vid en uppkommen graviditet.

Mannen har möjlighet att hindra att en oönskad graviditet uppstår vid ett tidigare tillfälle. När fröet väl har såtts måste det ändå vara kvinnan som får avgöra om graviditeten skall fullföljas eller ej eftersom det handlar om hennes kropp.

Är man vuxen nog att ha sex så vet man också vad det kan leda till, och vill man då inte, som lille Pelle, riskera att bli far, så är det väl ganska ynkligt att i efterhand försöka rättfärdiga sitt eget risktagande med argument som "men hon sa ju att hon åt p-piller".

Jag har ganska fascinerat följt den här jeppen till ofrivillig pappa sedan han började valsa runt i media för nån månad sedan. Fascineras mest över att en så uppenbart störd person får möjlighet att breda ut sig offentligt och att han tom. fått publicera en hel bok fylld av distanslös klagan!

Pelle är så gränslöst omogen! Narcissist, psykopat eller en härlig mix av dessa, misogyn och empatilös in i märgen!
Överallt blickar han fram med inställsam hundögd tyck-synd-om-mig-look och slingrar sig som en orm inför ifrågasättanden av hans motiv att dra fram eget mentalt kladd i offentlighetens ljus!

Jag ryser av obehag, för det är TIO år sedan Pelle blev "ofrivilligt" far, och det finns ett tioårigt barn som idag får se sin far signera böcker om hur han inte älskar sitt barn och höra sin far sitta och söka medlidande för detta i tv, tidningar och radio!

Det är obegripligt att man kan ge denne man publicitet, för för mig är det nästan som att medverka till psykisk barnmisshandel! Stackars, stackars Pelles lilla barn (och stackars mamman också, för den delen, som fått med ett sånt svin att göra)!

Knipseknipsa sädesledarna Pelle lille, och alla dina medbröder, så behöver ni inte riskera några förlupna sädesceller!

Har jag ens sagt något negativt manliga p-piller? :confused:
Det viktiga är väl att de oxå tar ansvar för skyddandet och inte bara överlåter det på kvinnan!

Ah, jag uppfattade det som att du inte gillade idén med manliga p-piller ;) om du inte har ngt emot dem så har jag missuppfattat, sorry :D

Och lögner, jag uppfattade det som att du tyckte att tjejen liksom var immun mot att betraktas som att hon hade betett sig illa. Som att det var ok att lura killen så länge han var dum nog att inte använda kondom. Sorry att jag fattade fel också. Det är svårt på internet att se exakt hur folk menar.

Han var korkad och hon verkar ha varit svinaktig helt enkelt :) håller med.

Senast ändrad:

Ah, jag uppfattade det som att du inte gillade idén med manliga p-piller ;) om du inte har ngt emot dem så har jag missuppfattat, sorry :D

Och lögner, jag uppfattade det som att du tyckte att tjejen liksom var immun mot att betraktas som att hon hade betett sig illa. Som att det var ok att lura killen så länge han var dum nog att inte använda kondom. Sorry att jag fattade fel också. Det är svårt på internet att se exakt hur folk menar.

Han var korkad och hon verkar ha varit svinaktig helt enkelt :) håller med.

Okey, jag blev lite förvirrad där och funderade över vad jag egentligen skrev :D

Jag ryser av obehag, för det är TIO år sedan Pelle blev "ofrivilligt" far, och det finns ett tioårigt barn som idag får se sin far signera böcker om hur han inte älskar sitt barn och höra sin far sitta och söka medlidande för detta i tv, tidningar och radio!

Det är obegripligt att man kan ge denne man publicitet, för för mig är det nästan som att medverka till psykisk barnmisshandel! Stackars, stackars Pelles lilla barn (och stackars mamman också, för den delen, som fått med ett sånt svin att göra)!

Knipseknipsa sädesledarna Pelle lille, och alla dina medbröder, så behöver ni inte riskera några förlupna sädesceller!

EXAKT! Farsan gör livet surt för sitt barn.
Det hade morsan kunnat förhindra om hon hade besparat sin avkomma en ovillig pappa och väntat till det dök upp en man som brann för att bli just pappa.
Han är ju bara en i mängden som råkat få publicitet, finns ju fler av dem där ute som på ett eller annat sätt påverkar sina bortvalda barn negativt.¨
Pelle hade kanske kunnat bli en bra pappa om han hade fått bestämma när han ville ha barn och med vilken kvinna, det vet vi ju inte.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka