Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Jag sa aldrig att du borde ha gjort abort. Jag säger att det i ett sådant läge är mer troligt att parterna kan enas om en lösning. Om nu mannen litar på att kvinnan verkligen ätit sina piller, vill säga.

:eek:
Jag menade inte att tolka det som du tyckte jag borde gjort det heller :)

Jag menade bara att även om jag inte ville ha barn, så vart det helt annorlunda när jag blev gravid.

Och litar inte mannen på att kvinnan tar sina piller, har sin spiral eller tagit sin p-spruta, så kan han ju använda kondom *envis* ;)

Och innan det blir tjaffs, kan jag berätta att jag lurade inte mannen, vi var sambo när hon blev till och vad han tycker vet jag inte, jag har inte hört något från honom sen jag berättade att jag skulle behålla barnet.
Och vill någon veta mer om just min situation får ni fråga :)

Jag skulle nog bara vilja säga att det tycker jag inte du ska lova, för din egen skull.

Givetvis gör jag det annars blir det kondom - vilket vi båda kommer tröttna på i längden och där har vi väl problemet.
Killar borde kunna lita på sina flickvänner, man ska kunna skita i kondom och slippa svettas med faktumet att man kan bli ofrivillig pappa.

Att lova något sådant har jag aldrig haft problem med, mina värderingar är cementerade i denna fråga.

Givetvis gör jag det annars blir det kondom - vilket vi båda kommer tröttna på i längden och där har vi väl problemet.
Killar borde kunna lita på sina flickvänner, man ska kunna skita i kondom och slippa svettas med faktumet att man kan bli ofrivillig pappa.

Att lova något sådant har jag aldrig haft problem med, mina värderingar är cementerade i denna fråga.

Fast problemet är ju att det är jätte lätt att säga innan man är gravid, när man är gravid är det inte alltid lika självklart, oavsett vad du tycker nu.
Därför bör man inte lova något man sen kan få ångra resten av sitt liv om man håller sitt löfte.

Då är det bättre männen håller snoppen i dykardräkten och respekterar sin kvinna genom att aldrig låta henne lova något sådant.

KL

Vet ni vad? Det här rör upp känslor men nån lösning eller slutgiltigt svar lär vi aldrig komma fram till.

Vi kan väl enas om att det är upp till båda parter att skydda sig om man inte vill ha barn. Ansvaret ligger inte bara på en person. Men det slutgiltiga beslutet ligger hos kvinnan. Och det tycker jag att det ska göra. Oavsett hur jävlig situationen ser ut. För det är hennes kropp o även om man det är fel att tvinga någon att bli förälder så är det lika fel att tvinga någon till abort.

Jag kände mig jävligt pissig som tvingade min sambo att bli pappa men samtidigt stod det mellan honom o mig o i det långa loppet står jag mig själv närmst. Jag hade inte kunnat leva med en abort på mitt samvete. Jag hade verkligen inte kunnat leva vidare.

Vi började prata om syskon till vår dotter ganska direkt. Så en liten kotte till ska planeras in så småningom. Men då ska det verkligen planeras. ;)

Fast problemet är ju att det är jätte lätt att säga innan man är gravid, när man är gravid är det inte alltid lika självklart, oavsett vad du tycker nu.
Därför bör man inte lova något man sen kan få ångra resten av sitt liv om man håller sitt löfte.

Då är det bättre männen håller snoppen i dykardräkten och respekterar sin kvinna genom att aldrig låta henne lova något sådant.

Jag lovar alltid vad jag håller och jag vägrar ligga med kondom. Eftersom jag inte ger killarna något val så är det ju tur att jag alltid står vid mitt ord ;)

Jag lovar alltid vad jag håller och jag vägrar ligga med kondom. Eftersom jag inte ger killarna något val så är det ju tur att jag alltid står vid mitt ord ;)

Då hoppas jag du aldrig behöver hamna i den situationen där du får svårt att hålla dina löften. :crazy:

Sedan behöver ju inte manliga ppiller betyda att kvinnan inte längre får ha den kontrollen? Jag utgår ifrån att kvinnorna anser att de vill ha kontrollen ur synvinkeln att de kan bli gravida av misstag annars, inte att män inte längre går att lura.

Faktum är att många män inte alls är speciellt intresserade av p-piller för män, då de tycker det är "omanligt". Så de pillrena lär ta ett tag innan de kommer... Var något test de gjort med pillrena och testgruppen som svarade, om jag inte minns fel.

Fast det är ju rätt korkat eftersom själva pillret väll redan finns?

Men om de nu promt vägrar ta piller så finns faktist kondomen som ett bra skydd. Inte 100% men nog för att ofrivilliga pappor åtminstånde ska ha tagit sitt ansvar.

Men är du inte rädd för könssjukdommar? Både att få och ge.
(nu förutsätter jag att du har sex med andra än en partner (inte samtidigt som du har en partner dock).
Men onenightstands eller killen du dejtat ett tag.

Det finns ju ingen garanti att han är ärlig mot dig, även om du är ärlig mot dig själv.

Om man inte inser skillnaden mellan att skaffa hund o att skaffa barn bör man avstå från båda!
:devil:

Men är du inte rädd för könssjukdommar? Både att få och ge.
(nu förutsätter jag att du har sex med andra än en partner (inte samtidigt som du har en partner dock).
Men onenightstands eller killen du dejtat ett tag.

Det finns ju ingen garanti att han är ärlig mot dig, även om du är ärlig mot dig själv.

Jag har aldrig haft ons och aldrig haft sex med en kille jag inte haft kontakt med under minst...3 månader är nog kortaste tiden...och 18 månader som längst :p

Om man inte inser skillnaden mellan att skaffa hund o att skaffa barn bör man avstå från båda!
:devil:

Jag jämförde inte barn och hund utan det principiella tänket, det egoistiska handlandet.

Men visst, att skaffa hund trots partnerns nej är en fis i rymden jämfört med att skaffa barn mot partnerns vilja.

Jag jämförde inte barn och hund utan det principiella tänket, det egoistiska handlandet.

Men visst, att skaffa hund trots partnerns nej är en fis i rymden jämfört med att skaffa barn mot partnerns vilja.

Eller avliva din häst/hund/katt för att din partner inte vill ha dem eller göra en abort mot din vilja...

Man skaffar inte barn via blocket btw...

Eller avliva din häst/hund/katt för att din partner inte vill ha dem eller göra en abort mot din vilja...
...

Om man ska tala om att avliva ett djur så finns ju djuret redan, till skillnad från barnet som är ett foster och kanske inte ens blir ett barn.

Av samma anledning är mannens åsikt inte av värde om graviditeten upptäcks utanför abortgränsen, det går ju ändå inte att göra någonting åt.

Vad säger ni?

Jag säger att ännu en gång har den där idioten Malin Wollin skrivit en av sina kvinnofientliga hockeyfru-idiotkrönikor som replik på någon "stackars" krakes självförvållade misstag.

Ja, jag kräks lite extra när jag hittar Malin Wollin längts ner på sidan. Så förutsägbart, så urdåligt, så patetiskt, så totalt eko i det tomma Malin-huvudet.

edit: ja, det är möjligt det var fotboll och inte hockey.

Där tror jag jag skulle kunna hitta 10 oönskade barn imorgon som är oerhört glada över att de finns. Ditt uttalande skrämmer mig faktiskt.

Läs vad jag skriver istället för att tolka sådant som inte står:
Det handlar om att från början ge sitt barn de bästa förutsättningarna.
Det kommer iaf bli problem förr eller senare så varför inte starta på bästa sätt.

Skaffar jag barn så blir det med en man jag känner väl och som kommer ha de bästa pappaegenskaperna, om han sedan förvandlas till idiot med tiden så gjorde jag iaf mitt bästa.

Vi kan väl enas om att det är upp till båda parter att skydda sig om man inte vill ha barn. Ansvaret ligger inte bara på en person. Men det slutgiltiga beslutet ligger hos kvinnan. Och det tycker jag att det ska göra. Oavsett hur jävlig situationen ser ut. För det är hennes kropp o även om man det är fel att tvinga någon att bli förälder så är det lika fel att tvinga någon till abort.

Jag kände mig jävligt pissig som tvingade min sambo att bli pappa men samtidigt stod det mellan honom o mig o i det långa loppet står jag mig själv närmst. Jag hade inte kunnat leva med en abort på mitt samvete. Jag hade verkligen inte kunnat leva vidare.

Kul att det gick bra för er!
Jag har en kompis som "råkade" bli gravid, de slarvade helt enkelt. Mannen krävde abort, hotade och så men hon valde barnet. Hennes resonemang gick som ditt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka