Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Japp! jag håller med, låt männen få kontroll också. Inget hindrar båda parter att äta p-piller.

Men hur menar du nu? Männen har väl samma möjlighet till kontroll som en kvinna när det handlar om att skydda sig mot oönskade graviditeter, även om de inte kan äta p-piller? :confused:

Om han helt enkelt går och säger "jag vill inte ha något med barnet" så är han fri. (förutom då underhållet men det är knappast någon stor konsekvens).

Det skulle jag tycka. förfärligt att lagen ser ut så, för övrigt. Vad gör man i ett boris becker-fall? (hon självinseminerade med hans sperma)

Det tycker jag också männen att har.
Det är ju itne så att de blir våldtagna direkt.

Att lita på en kvinna man inte haft en längre seriös relation med är rätt korkat.

Kvinnor kan va jäkliga...jag vet ett par som varit gifta lääänge,hon ville ha fler barn,inte han,och hon lurade honom genom att sluta med p-piller utan hans vetskap:mad:
Svineri tycker jag

Kvinnor kan va jäkliga...jag vet ett par som varit gifta lääänge,hon ville ha fler barn,inte han,och hon lurade honom genom att sluta med p-piller utan hans vetskap:mad:
Svineri tycker jag

Fast, p-piller är inte 100% säkert, så hade han inte velat ha barn, kunde han ju faktiskt vidtagit åtgärder han oxå.

Men visst är det svining att luras, absolut, men jag anser fortsatt att det är ett eget ansvar och man kan inte bara lägga över det på någon annan och sen bli förbannad, när man faktiskt kunde skyddat sig själv.

Men visst är det svining att luras, absolut, men jag anser fortsatt att det är ett eget ansvar och man kan inte bara lägga över det på någon annan och sen bli förbannad, när man faktiskt kunde skyddat sig själv.

Frågan är ju hur långt man ska dra en sådan princip? Det är ju nästan alltid så att vi kan påverka vad som händer oss, även om vi blir offer för andras illvilja. Det betyder inte att vi måste stå med ansvaret.

Frågan är ju hur långt man ska dra en sådan princip? Det är ju nästan alltid så att vi kan påverka vad som händer oss, även om vi blir offer för andras illvilja. Det betyder inte att vi måste stå med ansvaret.

Doppar du, kommer du aldrig ifrån ansvaret.
Vill man inte ha barn, skyddar man sig eller låter bli att doppa, det är enda sättet att vara säker och då kan man inte heller bli lurad.

Varför ska det bara vara kvinnans ansvar att skydda sig och varför lägger männen över det ansvaret på en kvinna? Det är väl lättare att han skyddar sig och hon sig, så är risken för ofrivillig graviditet väldigt liten.

Jag har väldigt svårt att se att någon kan bli lurad, så länge det inte finns några 100% preventivmedel?

Men säger hon att livmodern är bortoperarad och den inte är det, så ja, då kan han kännas sig lurad.

Jag har väldigt svårt att se att någon kan bli lurad, så länge det inte finns några 100% preventivmedel?

Att bli lurad = kvinnan blir gravid/tar chansen att bli gravid medvetet, med plan att behålla barnet.

Om båda mot sin vilja blir gravida, ökar chanserna att paret kanske kan komma överens om en lösning.

Att bli lurad = kvinnan blir gravid/tar chansen att bli gravid medvetet, med plan att behålla barnet.

Om båda mot sin vilja blir gravida, ökar chanserna att paret kanske kan komma överens om en lösning.

För att inte bli lurad = använd kondom alltid.

Jag blev gravid mot min vilja, lösningen blev att föda barnet.

För att inte bli lurad = använd kondom alltid.

Ja, du behöver inte föreläsa för mig om preventivmedel. ;) Men så enkelt är det inte alltid. Det är inte alltid man planerar att ha sex. Man kanske är ung. Man har inte pengar på sig. Det finns tusen anledningar till att glömma kondom. Det kommer alltid att bli barn som inte är helt planerade. Förhoppningsvis kan de blivande/icke blivande föräldrarna komma överens om en bra lösning.

Beror väl lite på hur man ser på den saken, men nej, ingen tvingade mig föda barnet nej?
Vad har det med saken att göra???:confused:

Har väl allt med saken att göra? Om ingen av de inblandade vill bli gravid är det ju troligare att man kan enas om abort. Och då är problemet ur världen.

Ja, du behöver inte föreläsa för mig om preventivmedel. ;) Men så enkelt är det inte alltid. Det är inte alltid man planerar att ha sex. Man kanske är ung. Man har inte pengar på sig. Det finns tusen anledningar till att glömma kondom. Det kommer alltid att bli barn som inte är helt planerade. Förhoppningsvis kan de blivande/icke blivande föräldrarna komma överens om en bra lösning.

Ja visst, men det är ju fortfarande så att de flesta som kommit upp i ligga ålder vet hur barn blir till och är det då värt risken för att man är pank, full, ung eller kåt så är det ju fortfarande så att man får ta konsekvensen av det.

Jag talar bara emot det påstående att det går att lura någon att bli förälder, det funkar inte enligt mig, utan vill man inte ha barn ser man till att skydda sig själv oavsett vilket kön man har och inte lita på att den andra skyddar sig. :)

Har väl allt med saken att göra? Om ingen av de inblandade vill bli gravid är det ju troligare att man kan enas om abort. Och då är problemet ur världen.

Fast det är ju himla lätt att säga så länge man inte är gravid, när man är det så kan det komma andra tankar, känslor och funderingar.
Jag ville absolut inte bli gravid, men valde trots det att behålla barnet och det är inget jag ångrar.

Men absolut, 2 som vill ha barn gör sällan abort.

Jag talar bara emot det påstående att det går att lura någon att bli förälder, det funkar inte enligt mig, utan vill man inte ha barn ser man till att skydda sig själv oavsett vilket kön man har och inte lita på att den andra skyddar sig.

Men det är inte vad vi diskuterar här, väl? Problemet är bedrägeriet - att utnyttja en annan person för sin personliga agenda? och så länge vi litar på eller tror gott om människor, kan den typen av tragedier inträffa. Att lita på någon = sårbarhet. Problemet är inte att barnet blir till, problemet är sveket. Och då är det ju verkligen upplagt för infekterade konflikter.

Men säger hon att livmodern är bortoperarad och den inte är det, så ja, då kan han kännas sig lurad.

Eller som i mitt fall då jag i samtliga relationer jag varit i lovat att göra abort om jag blir gravid om killarna inte varit redo.
Allt för att vi ska slippa hållas med kondom eftersom jag anser att det är skit för mitt sexliv.
OM jag nu hade blivit gravid och valt att behålla trots mitt löfte, ja då hade jag ju varit så rutten att jag hade kunnat lägga mig ned och dö av skam.

Fast det är ju himla lätt att säga så länge man inte är gravid, när man är det så kan det komma andra tankar, känslor och funderingar.
Jag ville absolut inte bli gravid, men valde trots det att behålla barnet och det är inget jag ångrar.

Men absolut, 2 som vill ha barn gör sällan abort.

Jag sa aldrig att du borde ha gjort abort. Jag säger att det i ett sådant läge är mer troligt att parterna kan enas om en lösning. Om nu mannen litar på att kvinnan verkligen ätit sina piller, vill säga.

Eller som i mitt fall då jag i samtliga relationer jag varit i lovat att göra abort om jag blir gravid om killarna inte varit redo.
Allt för att vi ska slippa hållas med kondom eftersom jag anser att det är skit för mitt sexliv.
OM jag nu hade blivit gravid och valt att behålla trots mitt löfte, ja då hade jag ju varit så rutten att jag hade kunnat lägga mig ned och dö av skam.

Jag skulle nog bara vilja säga att det tycker jag inte du ska lova, för din egen skull.

Men det är inte vad vi diskuterar här, väl? Problemet är bedrägeriet - att utnyttja en annan person för sin personliga agenda? och så länge vi litar på eller tror gott om människor, kan den typen av tragedier inträffa. Att lita på någon = sårbarhet. Problemet är inte att barnet blir till, problemet är sveket. Och då är det ju verkligen upplagt för infekterade konflikter.

Absolut, jag har inte talat för att svika.
Men man kan inte bli lurad om man skydda sig själv och det är ju svårt att argumentera emot.

Barn är ju en ganska stor grej och vill man inte ha barn, så skyddar man sig istället för att lita på att andra gör det.

Och lever man i ett förhållande och både inte vill ha barn, så är det väl bäst att både skyddar sig så det blir dubbelt skydd.

För grejjen är ju fortfarande att inget skydd är 100% så vill man inte ha barn så bör man ju köra dubbelt skydd, annars är det ju alltid en chansning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka