Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Okej! Trist för kvinnor med kondomallergi, med andra ord. De får inte knulla.

Klart de kan. Att göra oskyddat, penis-i-vagina-sex med en man som inte vill ha barn är dock inte en bra idé. Man får nog försöka söka alternativ om man befinner sig i den situationen.

Jag tycker lite synd om en del av männen. Har man ett förhållande ska man kunna lita på sin partner.
Sen sker det olyckor, och det bästa man kan göra är att acceptera situationen.
Men vill man ha barn, och partnern inte, är det bättre att hitta en ny partner än att "lura" någon.
Har man ett ONS skyddar man sig oavsett vad den andre säger, kallas självbevarelsedrift.

Ska och ska... ansvaret för en så stor grej som att få barn kanske man inte bör lägga över på sin partner om man absolut inte vill ha barn?

Jag skulle vilja att det startaades en studie om hur män beter sig i sänghalmen med nya bekantskaper. Jag har pratat om detta mycket med mina väninnor i de perioder då vi var singlar och hade flera sexpartners. Nu pratar vi om välutbildade smarta män runt 40 år. Min bedömning är att 60-70 procent bara kör på de skulle aldrig komma på tanken att ta fram en kondom eller fråga om p medel. Resten pratar om det i de flesta fall efteråt.

Alla ofrivilliga pappor har blivit lurade sägs det snyft snyft men jag trpr att de helt enkelt sket i det. Jag har penetrerat frågan med flera för jag är så nyfiken på HUR de tänkt och de har bara tagit för givet att kvinnan skyddar sig och om det skulle ske en olycka så gör hon väl abort för jag vill inte ha barn...

Jag skulle vilja att det startaades en studie om hur män beter sig i sänghalmen med nya bekantskaper. Jag har pratat om detta mycket med mina väninnor i de perioder då vi var singlar och hade flera sexpartners. Nu pratar vi om välutbildade smarta män runt 40 år. Min bedömning är att 60-70 procent bara kör på de skulle aldrig komma på tanken att ta fram en kondom eller fråga om p medel. Resten pratar om det i de flesta fall efteråt.

Alla ofrivilliga pappor har blivit lurade sägs det snyft snyft men jag trpr att de helt enkelt sket i det. Jag har penetrerat frågan med flera för jag är så nyfiken på HUR de tänkt och de har bara tagit för givet att kvinnan skyddar sig och om det skulle ske en olycka så gör hon väl abort för jag vill inte ha barn...

Du Fanny, jag tror inte det behövs någon studie.¨
Jag tror vi kan chansa på att den grymt stora majoriteten av män är indoktrinerade till att anse, direkt/indirekt, att skyddet är kvinnans ansvar.
En stor bidragande orsak till detta handlar troligen om synen på kvinnans kropp och dess förmåga att skapa liv, men inte minst för att det mest legat fokus på preventivmedel för kvinnor.

Jag tror att det bara finns ett enda sätt att nå attitydförändring och det är att få fram likvärdiga preventivmedel till män.
Kondom är det enda som finns idag och det är dessvärre något som många av båda kön helst slipper/slarvar med. TROTS att kondom även skyddar mot sjukdomar.

Nej du har rätt det behövs inte en studie. Jag är nämligen helt säker på att det är så att det är bara säg 5 procent som bryr sig det minsta om var deras sperma hamnar. Jag tror inte ett skit på att de är lurade att kvinnan sagt sig ha p medel, de känner sig lurade för att de inte får bestämma när de redan gjort bort sig.

Jag har en bekant vars son har fem barn med fem olika kvinnor han aldrig haft en relation med. Han har inte lust att bli pappa han har inte tid råd eller intresse. Min bekant var så klart ledsen jag sa att fråga honom HUR det kan bli så här gång på gång, jag menar han är inte lågbegåvad. Hon svarade sedan att han sagt " du vet när man är kåt och kuken står då skiter man väl i om det blir en unge" Detta är exakt återberättat.

Jag tycker han som gått ut i pressen och med en bok är otroligt hänsynslös mot barnet och mamman. Jag finner faktiskt inte ord för hur illa jag tycker hans beteende är. Att återge att mamman haft två sexpartners under tiden är inte hela världens angelägenhet utan han är totalt respektlös. För mig är hon ingen sämre människa om hon hade haft 102 men det är inte allmängods.

Jag är en sån som tycker synd om allt och alla.Egentligen. Men dessa fjantar till spermaspridare får inte mina sympatier. Det finns utmärkta sätt att undvika att bli pappa.

Nej du har rätt det behövs inte en studie. Jag är nämligen helt säker på att det är så att det är bara säg 5 procent som bryr sig det minsta om var deras sperma hamnar. Jag tror inte ett skit på att de är lurade att kvinnan sagt sig ha p medel, de känner sig lurade för att de inte får bestämma när de redan gjort bort sig.

Jag har en bekant vars son har fem barn med fem olika kvinnor han aldrig haft en relation med. Han har inte lust att bli pappa han har inte tid råd eller intresse. Min bekant var så klart ledsen jag sa att fråga honom HUR det kan bli så här gång på gång, jag menar han är inte lågbegåvad. Hon svarade sedan att han sagt " du vet när man är kåt och kuken står då skiter man väl i om det blir en unge" Detta är exakt återberättat.

Måste säga att en bekant inte är mycket till statistiskt underlag, nej. Är det verkligen till gagn för samhällsdebatten att ha så starka fördomar om män? Jag VET att det finns kvinnor som lurar sina män att göra dem med barn. Jag vet minst två sådana exempel. De ansåg inte att de hade gjort fel. De bara tog chansen och skyllde på glömska. I ena fallet gick det åt helvete, i det andra fallet är paret fortfarande tillsammans och mannen har tagit sitt ansvar. (Han är för övrigt oerhört klantig/fumlig, men inte alls dum). Jag kan verkligen inte förstå varför ena sidan ska frammålas som så svart, medan den andra är fläckfri.

Måste säga att en bekant inte är mycket till statistiskt underlag, nej. Är det verkligen till gagn för samhällsdebatten att ha så starka fördomar om män? Jag VET att det finns kvinnor som lurar sina män att göra dem med barn. Jag vet minst två sådana exempel. De ansåg inte att de hade gjort fel. De bara tog chansen och skyllde på glömska. I ena fallet gick det åt helvete, i det andra fallet är paret fortfarande tillsammans och mannen har tagit sitt ansvar. (Han är för övrigt oerhört klantig/fumlig, men inte alls dum). Jag kan verkligen inte förstå varför ena sidan ska frammålas som så svart, medan den andra är fläckfri.

Men hur menar du?
Fannys exempel gills inte statistiskt enligt dig för det var en person, men dina hela två räckte för att du skulle VETA att kvinnor luras..

Till gagn för samhällsdebatten är väl att gång på gång understryka vikten av att ta ansvar för sin egen sexualitet och inte lägga över det på andra. Att understryka att män till syvende och sist själva är de som avgör om de ska riskera att göra en kvinna på smällen. Män har valet. De här "stackars lurade männen" får det gärna att låta som att de aldrig hade något val, men det har de.

Det lönar sig för alla om vi tar ansvar för oss själva istället för att lämpa över det på alla andra.

Alla dessa "lurade män" är väl även bevis för att män inte ska lita på kvinnor. Det måste de väl inse själva också?

Jag tycker han som gått ut i pressen och med en bok är otroligt hänsynslös mot barnet och mamman. Jag finner faktiskt inte ord för hur illa jag tycker hans beteende är. Att återge att mamman haft två sexpartners under tiden är inte hela världens angelägenhet utan han är totalt respektlös. För mig är hon ingen sämre människa om hon hade haft 102 men det är inte allmängods.

Jag håller med dig både i ovanstående och övrigt du skriver.

Och att inte behöva ta ansvar för var sperman hamnar ligger helt i linje med att inte behöva ta ansvar för sin upphetsning och var den "hamnar" när samma stackars krake inte kunnat tygla sig i en våldtäktssituation. Ett och samma mönster.

Nej en man är inget underlag och därför har jag funderat över en studie som jag tidigare skrev. Jag har funderat på detta rätt mycket eftersom jag gång efter annan konstaterade vid sexuellt umgänge med andra personer att de totalt försummade att bry sig om eventuell barnalstring. Efter det så har jag tagit upp det med rätt många vänner som också tänkt samma sak.
Jag har ingen lust att skriva ett antal på bujke som jag haft sex med och hur utfallet blev men det är ju inte med mannen i exemplet utan med andra.
MIN erfarenhet är att de flesta män inte bryr sig ett dyft om de gör en kvinna de känt i några timmar med barn. Detta gäller oväntat män som annars är väldigt måna om att planera sitt liv och har mer än medelgod kapacitet till tankeverksamhet. Eftersom jag är en frågvis jävel så har jag med flera frågat efter hur de tänkte och då fått svar som att det vore väl trevligt att ha barn ihop till att de faktiskt inte tänkt i de banorna alls. jag tycker detta är oroväckande och hoppas att jag lyckats förmedla detta till min son.
Jag anser att det är männen som ska ta ansvaret i denna fråga. Den som inte vill bli förälder får agera efter det.

Jag håller med dig både i ovanstående och övrigt du skriver.

Och att inte behöva ta ansvar för var sperman hamnar ligger helt i linje med att inte behöva ta ansvar för sin upphetsning och var den "hamnar" när samma stackars krake inte kunnat tygla sig i en våldtäktssituation. Ett och samma mönster.

Eller så verkar det underbart enkelt och bekvämt att tro att det är samma mönster. Vad vet du egentligen om den lilla procent män som begår sexualbrott?

Alla dessa "lurade män" är väl även bevis för att män inte ska lita på kvinnor. Det måste de väl inse själva också?

Att bli lurad = någon medvetet har bedragit dig och utnyttjat ditt förtroende. Kan hända när som helst i livet, var som helst. Jag skulle kunna lura min man att göra mig med barn om jag ville, för att han litar 100 procent på mig. Det gör inte min handling rätt på något sätt, att han skulle kunna utgå ifrån att jag försöker lura honom - och därmed skydda sig.

Folk blandar ihop saker och ting här. Graviditeter som inträffar av slump/olyckshändelse och sådana som är planerade från en part. Jag har ingen aning om vad som hände med Pelle, om han verkligen blev lurad eller om han bara känner sig lurad. För mig spelar det inte heller så stor roll. Man kan ju ha en generell diskussion ändå.

Men hur menar du?
Fannys exempel gills inte statistiskt enligt dig för det var en person, men dina hela två räckte för att du skulle VETA att kvinnor luras..

Jag vet att det förekommer - ja. Bevisligen gör det det.
Hur ofta det förekommer har jag aldrig försökt mig på att analysera. Men Fanny tror att 95 procent av alla män skiter i var deras sperma hamnar och det är ju onekligen att dumförklara halva befolkningen. Lite skillnad, tycker du inte?

Hur ofta det förekommer har jag aldrig försökt mig på att analysera. Men Fanny tror att 95 procent av alla män skiter i var deras sperma hamnar och det är ju onekligen att dumförklara halva befolkningen. Lite skillnad, tycker du inte?

Jag tror att en del av skillnaden ligger i att kvinnan "luras". Dvs en del män struntar i att fråga efter prevmedel och tycks vara nöjda så länge de slipper kondomkrav. Frågan är om dessa är de som vid ev "olyckshändelse" känner sig lurade? Jag skulle inte vilja påstå att de är det. De har struntat i att ta reda på ev konsekvenser och ev skydd som kanske finns.

Håller med om att det är fullkomligt förkastligt att ljuga om att man äter piller eller liknande för att göra sig gravid.

De kvinnor jag känner som råkat bli gravida utan mening har alla chansat med männens vetskap. Förutom en där något gick fel och prevmedel ej hjälpte. En del av de som råkat blev ensamma mammor, en hade förhållande ett tag men de gick isär. Hon med prevmedelsfelet har nu 6 barn med den mannen.

Jag kan lätt säga att minst 95% av de jag legat med har nöjt sig med att jag har använt skydd.
Nu har jag inte legat med 95% av alla män dock..

Dock känner jag ingen kvinna som sagt sig lurat sig till ett barn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka