Ofräsch köttfärs...

Maira

Trådstartare
...som jag skulle slänga har min lilla tös stulit o smaskat i sig, ca 0,5 kg :crazy: hur kommer det att gå? Den var halvstekt, insåg när jag lagade mat ikväll att den luktade surt.

Sv: Ofräsch köttfärs...

Jag vet inte... Är hunden van vid att äta matrester/rått kött? I så fall skulle jag bara ställa in mig på att kanske gå en extra bajsrunda mitt i natten.

I annat fall skulle jag se upp för spyor OCH förbereda mig för en extra toalettrunda. Allvarligare än så borde det inte bli. ^^

När en av mina tidigare hundar snodde ett halvt franskbröd en dag och ett par dar senare lapade i sig avsvalnat kokosfett ringde jag vetten och i båda fallen sa de att jag skulle hålla koll så att han inte svullnade om magen. I så fall skulle jag åka in akut sa man.

Men troligtvis så antingen kommer det upp igen eller så blir det s k racerbajs.

Då lär vovve vara nöjd nu ;)

Min hund har satt i sig motsvarande några gånger utan minsta lilla problem. Att köttet börjat bli lite gammalt var inte heller något som hon brydde sig om, tvärt om, det var nästan mer lockande då... Äckelhund...

Oftast händer precis ingenting. Min nuvarande och min gamle vovve har mer än en gång smaskat i sig lite fårlik som de grävt fram ur gödselstacken och enda biverkningen har varit att de stank något fruktansvärt (får + liklukt = mkt otrevlig kombo).

Betänk att en hundmage kan smälta ben, till skillnad från oss. Lite sunkig köttfärs tror jag inte varken till eller från.

Natten har förflutit utan komplikationer. :D Men morgonbajsen var flytande.

Hunden är ju ursprungligen inte så nogräknad (åt väl vad den fick tag på) så detta kan väl i princip räknas som en delikatess.

Min mammas schappisar är riktiga asätare, ju snaskigare desto smaskigare...

Oftast händer precis ingenting. Min nuvarande och min gamle vovve har mer än en gång smaskat i sig lite fårlik som de grävt fram ur gödselstacken och enda biverkningen har varit att de stank något fruktansvärt (får + liklukt = mkt otrevlig kombo).

:eek: :crazy:

Jaa som sagt... min gamle springer hittade något ruttet ute på ett gärde en gång, men då märktes det faktiskt att han mådde dåligt efter.

Hon somnade nog mätt och belåten... men oj vad "skämsig" hon var efter sin diskbänksraid...

Nackdel med hög/långbent hund - de når för bra. :)

Nackdel med hög/långbent hund - de når för bra. :)

Nejdå, det är bara bra, man lär sig städa så duktigt så när man har hund som max behöver sträcka lite på halsen för att äta allt som ligger på bänkarna ;) Herregud vad jag lärt mig städa sen jag fick hem salukis!

Det hjälper inte alltid att ha en liten hund heller. Min 6-kiloshund tar sig gärna upp på borden hemma hos mamma. En gång lyckades han sätta i sig 6 tjocka skivor oxfile. Han var rätt rund efter det ... :p

Jag har också en 6-kilos, 32 cm hög, som varit uppe på diskbänken ett antal gånger. Bl a snodde han 4 frusna wienerkorvar som precis var utplockade ur frysen. De gick ner på bara några sekunder.

Sånt händer. :D

Skulle jag rabbla upp allt tjuvgods som passerad magen på mina genom tiderna blir det en halv roman. Vanligen skiter de en extra gång, har man otur blir det kräkning. Har man riktig otur får man åka till vet och operera ut det. :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 796
Senast: Jahaja
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 511
Senast: MayGrace
·
Hundavel & Ras Jag kör en egen tråd med Elda - Heffaklumpens Eld Och Lågor :) Jag bestämde mig för att gå tillbaka till svenska namn igen och då med...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 436
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar