Oförsiktig häst - Benskydd?

E

Equidae

Har en ny häst i stallet som är ganska oförsiktig av sig när det gäller hoppning, "varför lyfta på benen"? Han hoppar jätte fint, men glömmer frambenen..

Jag har haft vanliga senskydd på honom, men han slår i bommarna så hårt att jag vill ha ngt som skyddar fram..

Har ni något tipps på vilka benskydd jag kan köpa som skyddar bra?

Sv: Oförsiktig häst - Benskydd?

dessa allround skydd från eskadron är super

16-13.jpg

Du har fått två bra tips på skydd, men tänk bara på att risken är stor att hästen bara blir mer slarvig när du har mer skydd.

Bison:
Dom såg ju jätte bra ut! Sånna ska jag köpa! :d
Men hur är storlekarna? Hästen är en bamsing på 183 och med ganska kraftiga ben...

MonteRose:
Dom ser med jätte bra ut! Tror min kompis har et par sånna, ska kolla man kanske kan låna! :idea:

Charmex:
Jo det vet jag, men han håller på lika dant när vi hoppar stockar i skogen, å då får han sår.... Men vi håller på att jobba på frambens teckniken, fanns ett bra tipps i den na Hästmagazinet!

Jag hade aldrig vågat hoppa stockar i skogen med en häst som inte är rädd om fötterna. :crazy:

Har din häst kraftiga ben så tror jag att de skydden som Bison rekommenderar blir väldigt klumpiga. Min häst med sina stadiga ben kan inte alls ha dem. Synd eftersom jag väldig gärna hade velat ha dem.

Haha såg den här tråden igår och tänkte att de där skydden skulle min unghäst ha! Så drömde jag om dem i natt :rofl: Att de bara fanns i Tyskland och kostade typ 10 000 haha.

jag upplever dem inte som klumpig, hästen som har dem på bilden var en jätte med grova ben.

Sannaaah >> haha! riktigt så dyra är det inte, bäst pris i tyskland ;) köp köp!

Nej, inte jag heller!

gjorde det en gång, men då satt jag inte ens på honom... Pratade med min kompis när jag hämtade han från skogshagen, där ligger det en stock på 40cm (!) som han skulle hoppa, men som vanligt glömmer han frambenen... (sen "gömde" han sig bakom ett träd!)

Just nu är vi tillbaka till bom nivån igen!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 619
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka