Det är väl inte ens familjenämnden, utan familjerätten som har hållit i utredningen. Jag tänker mig att det kanske är så att Minis pappa tänker sig att det är en stor fördel för honom att ombudet har den position som han har men att det sannolikt inte alls har påverkat utgången i familjerätten.
Och även om det skulle finnas några kopplingar mellan familjerätt och familjenämnd så kommer det ju med tanke på TS flytt att vara en annan kommuns familjerätt som kommer att hålla i vårdnads- och umgängesutredningen framöver. Och skulle det bli aktuellt att något beslut även ska fattas av familjenämnden så är det ju inte längre den nämnd som pappans ombud sitter i som är aktuell.
@krambanan Tror du att det kan ha haft någon praktisk betydelse för utfallet så ifrågasätt det.
Men om det inte har det så tänker jag mig att det är klokare att ligga lågt än att strida mot något som ändå inte skulle ha blivit på annat sätt. Dels är det alltid klokast att inte framstå som någon som slåss mot formaliafel och väderkvarnar och dels behöver du verkligen spara på din energi till det som kanske är mer betydelsefullt.