Ödem på dräktigt sto!

V

Viper

Mitt sto är på 237 dygn idag.
Igår hittade jag ett litet ca 1 cm tjockt ödem på magen brevid hennes navel. Va först rädd för navelbrock vet ej om dem kan då få det senare i livet? Idag har hon varit ute hela dagen och det har vandrat neråt magen och går ifrån juvret ner ca 30 cm och är 0.5 till 2 små tjockt. Trycker man på det så ömmar hon och blir irriterad och det fyller ej ut igen direkt utan blir hålor i det.

Är detta vanligt på dräktiga ston? :confused:
Hon mår bra i övrigt är pigg, äter och dricker som en häst!

Sv: Ödem på dräktigt sto!

Det är nog skapligt vanligt. Jag har själv haft det på flera ston och sett det hos bekanta. Inget att bekymra sig om egentligen enligt veterinärbekanten/uppfödaren

Vi kvinnor får ödem i ben o fötter och ston under magen :D

Sv: Ödem på dräktigt sto!

Tack tack tack för ditt lugnande svar:)

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 444
Senast: Lyxzen
·
Avel När började era dräktiga ston sparka bakbenen mot magen? Om de nu gjorde det :angel: Jag har ett sto som det är lite oklart exakt när...
Svar
2
· Visningar
1 776
Senast: Görel
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Avel Nu väntar vi på djurambulansen som ska ta vårt avelssto till Helsingborg. Högdräktig med beräknad fölning fredag. Juver som börjat...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 817
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård