Och så lite råttbilder såklart

haha... å vet du vad? 7 av ungarna i första kullen blev phantom masked.. å en blev s-bew :love: gissa vilken jag ska behålla :D

haha... nja... jag ska faktiskt behålla henne själv :D
Kommer dock komma en kull senare från samma kombination om du vill ha en.. ( hoppas det blir en bew i den iaf ) :)

Du vill inte ha en phantom masked liten kille?? :angel:

Äsch då :D

Ehum... Jo, om jag hinner flytta hemifrån så :angel: Just nu kan jag inte ha fler råttor, och då speciellt inte en pojk :p Blir så mycket lukt på miniliten yta :crazy: Hoppas jag hittar nåt jobb eller nåt snart, så skappar jag en tvåa eller trea och fixar råttrum :love:

Oansvarigt? På vilket sätt?
Känner ingen med så stor orm att de kunnat bli ormmat, och ha ihjäl råttor själv tänker jag inte.
Och gå till veterinären för avlivning är ju löjligt när det gäller råttor. Där de bor nu gör de ingen skada och de för leva sin sista tid i frihet. Och dö en naturlig råttdöd.

Det är vissa skillander på tamråttor och vilda sådana förutom livslängden. Risken är stor att dom har blivit dödade av sina släktingar på tippen :crazy:
Sedan släppte du ut råttor med svampimfektion som smittar men det är väl bra att dom om dom nu inte blir dödade av sina vilda kamrater smittar dom istället :confused:
Vet du om vad för problem "tippar" har med råttor redan innan :confused:
Svärfar har talat om för mig vad för gift dom använder för att ha död på råttor på sådana ställen så risken föreligger att dina råttor kanske dog av förgiftning istället :crazy:
Ja, jag vet att dom lägger ut gift då svärfar jobbar på just sådant ställe.
Men det är ju klart att du skall släppa ut dina tamråttor som är angripna med svamp på ett ställe där dom riskeras att dödas av både det ena och det andra som faktiskt är en mer plågsam död än hos en veterinär.
Kan man av någon anledning inte ta hand om sina tamdjur så oplacerar man dom eller så avlivar man dom. Att släppa ut dom för dom har svamp och man inte vill till veterinären eller avliva dom för man inte vill ha dom kvar tyder på dåligt ägarskap och jag skulle inte sälja en vandrande pinne till en sådan person.

Vilken nyhet :smirk:

Bortsett från det Stollan sa, så kan även de vilda smitta ner tamråttorna. Tamråttor har blivit av med mycket av sin immunitet mot en del sjukdomar som brunråttor bara för vidare.

Och vem har sagt att man måste avliva? Man kan få VÅRD till råttorna!

Kan man av någon anledning inte ta hand om sina tamdjur så oplacerar man dom eller så avlivar man dom. Att släppa ut dom för dom har svamp och man inte vill till veterinären eller avliva dom för man inte vill ha dom kvar tyder på dåligt ägarskap och jag skulle inte sälja en vandrande pinne till en sådan person.

:bow: :bow: håller me fullständigt

Och vem har sagt att man måste avliva? Man kan få VÅRD till råttorna!
:bow: :bow:

Men finns det ju dom som inte vill betala för vården dom kan få, utan tycker det är bättre (som i detta fallet) bara släppa ut djuren. :mad:
Alltid billigar att skaffa en ny än och lägga pengar på vård :crazy:

Och såna människor ska göra så borde inte ens tänka tanken att skaffa djur. Och gör de det ändå så ska vi minsann behandla de på samma sätt, när de väl är sjuka slänger vi ut de på tippen bland en massa idioter som blir som fiender precis som för råttorna... :devil:

Nej, jag tänker inte behandla en råtta som inte går att handskas med.
Råttor brukar inte dö på ett roligt sätt, inte möss eller sorkar heller. Det är naturens gång.
Jag tycker inte alla fall inte synd om dem.

Min katt skulle jag aldrig släppa ut även om hon blev sjuk.
Hon har blivit behandlad av veterinär när hon varit sjuk, och får den bästa maten mm. Har haft henne i 7 år och hon mår bra. Så ni behöver ju inte överreagera....
Men jag skiljer på djur och djur, och framförallt djur och människor.

Liknande trådar

Övr. Djur Fulica http://www.zoonen.com/res/user/99814/galleri/342200/dsc06886_orig_SE.jpg...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur ...på flickorna! Diva http://www.zoonen.com/res/user/99814/galleri/324905/dsc05484_orig_SE.jpg...
2
Svar
26
· Visningar
1 947
·
Övr. Djur Måste ju visa upp premiärkorten från nya kameran ;) Råttor: http://www.zoonen.com/res/user/99814/galleri/260337/dsc00112_orig_SE.jpg...
Svar
15
· Visningar
1 246
Senast: TCJ
·
Övr. Djur Måste ju visa upp lite nyare kort! :idea: Tarja: http://www.zoonen.com/res/user/99814/galleri/222946/dsc02211_orig_SE.jpg Soli...
Svar
5
· Visningar
953
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV