Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Har du mer att tjafsa om kan vi ta det i tråden det ska vara i. :smirk: Men att du tycker att jag är så trångsynt för att jag inte tänker hoppa i en bomlös är ju ganska märkligt då du inte gör det själv.
Diabolical_Kitten skrev:Pfiff är för små i sätet för mig, för smala för hästen (i stl III), för långa för hästen i 17,5.
Globus har för raka och för små kåpor och dessutom är det 3 månaders leveranstid för de med.
Knights Sir John i 17,5 är för lång för min häst och för liten för mig med alldeles för djupt säte för hoppning. Sir Walter skulle inte gå att få i 18" och 17,5 var för liten för mig, för korta kåpor och hade för lite mankfrihet.
HdR Fletcher är alldeles för lång redan i 16,5" (!) och dessutom alldeles för böjd i bommen för min häst.
Zaldi är för böjda i bommen för min häst och i en 17,5 Star får jag knappt plats och får inget stöd alls.
Prestige är alldeles för böjda i bommen.
Jacson Celine och Jean Luc är för långa och om han ska kunna växa i den måste jag specialbeställa 18" XXW vilket dröjer 4 månader.
Mustang (vet inget om märket, men en kompis har en sån, verkar vara ett mellanprismärke/lågprismärke) låg skapligt på hästen i stallgången men av nån märklig anledning kanar den åt sidorna (och den är verkligen inte för smal....) i svängarna.
Kentaur är precis som Pfiff, alldeles för långa och blir för små för mig. Och bom 3 var riktigt smal (som en Stubben 31) så jag tvivlar på att bom 4 skulle räcka.
Hubertus är alldeles för svängd i bommen.
Gold Medal låg uppe på hästen och kom aldrig ner, fast det var en 32.
Wintec wide blir för lång i 17" och åkte fram.
Vanliga Wintec blir alldeles för böjd i bommen i W och för långa i 17".
Griffin COB 18" blev för lång, och fast den var i XW kom den aldrig ner på hästen.
Finns det några fler lågprismärken att prova?
Då alla dessa som är inom en rimlig prisklass inte blir bra, har jag blivit tvungen att kolla dyrare sadlar.istället.
Jag har 2 bra böcker i ämnet.Diabolical_Kitten skrev:Jag har inte hittat bra böcker som beskriver hästens anatomi mer noggrant och inte bara ytligt (som det också görs med sadlar) som i de flesta böcker.
Diabolical_Kitten skrev:Förresten, när jag var hos vet på återbesök för att kolla om han var okej igen efter hältan så frågade jag om jag fick hoppa efter x antal veckor och då svarade han ja. Borde inte vet ha sagt till mig det du berättar? Inte heller vid vet bes vid köpet sa vet nåt sånt...
Hur stora påfrestningar krävdes för att kallbloden du kände fick skador?