Tassa
Trådstartare
Jag måste fråga en sak. Jag är inte någon duktig ryttare och har gått på ridskola till och från i perioder. Jag har då påpekat att jag vill jobba med min sits för att jag vill få bättre balans. De ridlärare jag har haft har inte tyckt att jag har dålig balans dock. Nu går jag inte på ridskola längre, men har en medryttarhäst. Och jag märker att jag hamnar i otakt till och från. Igår när jag red barbacka märkte jag även rätt tydligt att hästen påverkas av mig när jag hamnar i otakt, då hamnar han också i obalans. Så nu känner jag mig lite taskig som sitter och skumpar på honom och undrar om det är min balans som är "fel"? Eller om det har med något annat att göra att jag tappar takten? Har det med följsamheten att göra?
Nu rider vi bara runt i skogen helt kravlöst, men jag vill ju ändå utvecklas till att kunna rida honom bättre. Jag rider utan stigbyglar en del och har även hoppat över diken utan stigbyglar utan att känna att jag ska ramla av, men jag kanske har en dålig balans ändå? Nu är det inte så att jag skumpar runt hela tiden, men det är som att jag kommer av mig då och då och då hamnar jag i otakt med hästen. Detta är något jag märker i trav, övriga gångarter märks det inte. Tips på vad jag kan göra åt det?
Nu rider vi bara runt i skogen helt kravlöst, men jag vill ju ändå utvecklas till att kunna rida honom bättre. Jag rider utan stigbyglar en del och har även hoppat över diken utan stigbyglar utan att känna att jag ska ramla av, men jag kanske har en dålig balans ändå? Nu är det inte så att jag skumpar runt hela tiden, men det är som att jag kommer av mig då och då och då hamnar jag i otakt med hästen. Detta är något jag märker i trav, övriga gångarter märks det inte. Tips på vad jag kan göra åt det?