Ö. efter travhästens namn..?

Jossantt

Trådstartare
Vet att detta kanske inte passar in i diskutionscentrumet men måste få veta.... Det finns en travhäst som heter Dikita Ö.
Varför Ö. i slutet? Står det för någonting?
Ser fram mot att få veta....!

kan ju stå för precis vad som helst. kanske nån uppfödare som döper alla sina hästr till ö påslutet. är ju sånt som förekommer

Ö står för Gunnar Örnberg som fött upp hästen, han är avliden och hans dotter som också heter Örnberg har tagit över.
Hon bor i Alunda utanför Uppsala
Hoppas du blev klokare

tack så jättemkt!
En liiiten fråga till bara det är så att jag ska ha med Dikita i min hästs stamtavla.. ska jag skriva med ö.?

Du bör skriva med Ö eftersom det kan finnas en häst som bara heter Dikita och då kan man bli förvirrad.
Hon är ju reggad som Dikita Ö i STC register.

skriv det den är döpt till dvs med ö. :) om du söker på atg eller travsports hemsida så hitatr du information om din häst.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 273
Senast: Inte_Ung
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 137
Senast: Gunnar
·
Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
362
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama