Ö. efter travhästens namn..?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jossantt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 047

Jossantt

Trådstartare
Vet att detta kanske inte passar in i diskutionscentrumet men måste få veta.... Det finns en travhäst som heter Dikita Ö.
Varför Ö. i slutet? Står det för någonting?
Ser fram mot att få veta....!

kan ju stå för precis vad som helst. kanske nån uppfödare som döper alla sina hästr till ö påslutet. är ju sånt som förekommer

Ö står för Gunnar Örnberg som fött upp hästen, han är avliden och hans dotter som också heter Örnberg har tagit över.
Hon bor i Alunda utanför Uppsala
Hoppas du blev klokare

tack så jättemkt!
En liiiten fråga till bara det är så att jag ska ha med Dikita i min hästs stamtavla.. ska jag skriva med ö.?

Du bör skriva med Ö eftersom det kan finnas en häst som bara heter Dikita och då kan man bli förvirrad.
Hon är ju reggad som Dikita Ö i STC register.

skriv det den är döpt till dvs med ö. :) om du söker på atg eller travsports hemsida så hitatr du information om din häst.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 297
Senast: Badger
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
872
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna