Sv: Nytt hemma-test: könsbestämning
Jag håller med dig, så länge det är inom "tidsgränsen" för fri abort, så skall ingen behöva svara på varför. Är det fritt så är det väl?
Jag gjorde en tidig abort för ca 15 år sedan, och behövde då inte svara på den typen av frågor.
Jag har tänkt lite på detta....
Angående detta om aborter så tycker jag ju också (rätt självklart) att det är fel att göra abort pga oönskat kön. Samtidigt så är det ju egentligen bara en etisk/moralisk diskussion för så länge man hamnar inom gränsen för fri abort så kan/ska ju ingen annan egentligen lägga sig i alls varför någon aborterar. Med andra ord så bör ju könet som anledning också kunna vara en helt giltig anledning (så länge det rör sig om tidig abort). Egentligen kan jag tycka att ingen gravid kvinna ska ens behöva redovisa orsaken till sin abort för någon. (Återigen: så länge det är inom lagens gräns). Jag vet inte hur det funkar idag? Frågas det efter orsaken till aborten? Och är det något som är helt frivilligt att svara på?
GÄllande testet: tja, jag tycker inget speciellt om det. Kul grej för de som vill göra det.
Jag håller med dig, så länge det är inom "tidsgränsen" för fri abort, så skall ingen behöva svara på varför. Är det fritt så är det väl?
Jag gjorde en tidig abort för ca 15 år sedan, och behövde då inte svara på den typen av frågor.