S
stallQRE
Sv: Nytt hemma-test: könsbestämning
får man lov att fråga exakt vad det är som gör att du har tjej skräck??
får man lov att fråga exakt vad det är som gör att du har tjej skräck??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får jag fråga varför du har tjejskräck? du behöver inte svara om du inte vill..
stallQRE skrev:får man lov att fråga exakt vad det är som gör att du har tjej skräck??
cirkus skrev:Däremot spyr jag på resonemanget att man måste veta för att köpa "rätt" färg på sakerna....tänk en pojke i rosa barnvagn, han måste ju få men för livet liksom....
Jag hade ingen aning om att det fanns något sådant test!
Jag hade nog kunnat tänka mig att kolla på detta sätt eftersom det inte heller är hundra procent säkert så lite spänning finns det ju kvar Hur utförs det? Alltså hur testar man sig?
Jag hade inte en aning om att detta testet existerade faktiskt.. Litar folk inte på ultraljudet i v 18 längre?? För då får man ju red apå om man ska köpa blå eller rosa saker.
jag skulle gärna göra ett köns-test.
Var kan man få tag i det? Finns det redan att köpa eller är det under utveckling?
Är inet det en rättighet man har som förälder??? Menar det är väl självklart att de som vill ha reda på det ska få reda på det... en BM får väl inte lov at neka en förälder den infon??
Jag tror också könsaborterna kommer att öka, räcker att läsa på familjelov om hur fruktansvärt besvikna många blir när de får veta att bebisen i magen är "fel kön" samt att det även finns de som är fruktansvärt besvikna även efter barnet är fött,konstigt nog verkar det vara pojkar som är mest oönskade. Å andra sidan blir jag kluven,känner man så som förälder kanske det är lika bra för barnet att aldrig bli fött om föräldrarna kommer att fortsätta vara besvikna över barnet,det tror jag sätter sina spår.