Nytt dilemma...

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

..jag har blivit livrädd för att bli gravid.
Har ju skydd osv, och vi ska inte ha fler barn, som det känns just nu i alla fall, två räcker.
Men sista tiden har jag blivit helt paranoid över att jag skulle bli gravid... :crazy:
Förr gjorde det ju inte så mycket, skulle det hända ett misstag, ja då gjorde det det liksom, vi ville ju ändå ha ett barn till så småningom.
Jag och gubben pratade om det igår, och han sa bestämt att skulle så bli vill han inte ha något mer barn.
Jag håller med, men jag skulle aldrig kunna gå igenom en abort tror jag! (ska snabbt nu påpeka att jag absolut inte är emot abort på nått sätt, men jag tror inte att JAG skulle klara av att göra en)
Usch...
Jättelöjligt dilemma egentligen, för händer det så gör det ju och då får man ju ta det då, och risken är ju inte överhängande heller...

Är det bara jag som blivit knäpp eller kan nån känna igen sig??
 
Sv: Nytt dilemma...

usch , aborter är hämsk. Har en kompis som gjort en abort nu och hon är 16. tycker så synd om henne. :cry:

Bara du skyddar dig och så så är det nog ingen fara. :)
 
Sv: Nytt dilemma...

om din gubbe absolut inte vill ha fler barn så räcker det ju med en liten liten operation för honom. å allt funkar som vanligt förutom att risken att ett barn blir till inte finns. är ju en mycket mycket större operation för oss tjejer... men många killar tycker att deras manliget hotas å vägrar. annars får ni väl köra flera säkerheter, typ p-piller, kondom och avbrutet samlag. lyckas du bli gravid då är du duktig=)
 
Sv: Nytt dilemma...

Jag tror det är rätt vanligt att känna så när man känner sig klar med sitt barnafödande. Kanske p.stav kan vara ett alternativ för att känna sig säkrare, då riskerar man inte att glömma ett piller eller att kondomen är full av nålstick (hände en bekant vars son ville h en lillebror!:love:
 
Sv: Nytt dilemma...

Apropå "vill ha en lillebror" :eek: :

Vidar 5 år: "Mamma - du har en snippa och Classe har en snopp. Kan ni inte ta och ANVÄNDA dem och stoppa in en bäbis i mammas mage ?!? Jag vill ha en bebis, dom är så söööta ! Om jag fick en liten bäbis....*funderar* .... så skulle jag inte slå den en enda gång ! :idea: Jag slår bara Eskil :cool: "

:eek: :eek: :eek:

:rofl: :rofl: :rofl:

P.S. till tokis - sterilisering av guben var väl ett bra förslag ;)
 
Sv: Nytt dilemma...

Jag känner likadant! Egentligen vill jag visserligen ha fler barn, men jag var väldigt sjuk under förra graviditeten och sannolikheten är stor att det skulle bli likadant igen. Det skulle därför inte fungera om jag blev gravid=sjuk nu när vi har ett litet barn. Jag klarade ju inte av att ta hand om mig själv sist, så hur skulle jag kunna ta hand om henne OCH mig själv?

Eftersom en ny graviditet är utesluten de närmaste åren och inte heller jag skulle kunna tänka mig att göra abort, så har jag blivit jättenojig! Av olika anledningar kan jag inte heller använda hormonella p-medel utan vi är hänvisade till kondom. Tänk om den skulle spricka, hemska tanke! Jag som blir gravid bara jag SER ett par kalsonger :angel:
 
Sv: Nytt dilemma...

Håller med Naggur, det är en enkel operation för mannen och sen slipper man oroa sig! Vi har pratat om det och troligtvis kommer det att bli så när vi antingen bestämt oss för att det räcker med ETT barn eller när vi gjort ETT syskon. :-)
 
Sv: Nytt dilemma...

Oj, vad jag känner igen det där!

Vi vill absolut inte ha fler barn - och vi vill absolut inte göra abort! Klart att det känns lite ängsligt då... :crazy:

Eftersom det tog lång tid för oss att få nr 2, så vore det ju extra ironiskt att råka bli med barn...
 
Sv: Nytt dilemma...

Ni får väl ha sex utan samlag hehehe... Skämt åsido jag förstår ditt dilemma och har tyvärr inga bra förslag men kommer att följa tråden för det är intressant!!
 
Sv: Nytt dilemma...

om din gubbe absolut inte vill ha fler barn så räcker det ju med en liten liten operation för honom. å allt funkar som vanligt förutom att risken att ett barn blir till inte finns. är ju en mycket mycket större operation för oss tjejer... men många killar tycker att deras manliget hotas å vägrar. annars får ni väl köra flera säkerheter, typ p-piller, kondom och avbrutet samlag. lyckas du bli gravid då är du duktig=)

Fast grejjen är att jag tror att egentligen vill vi ha fler barn, men vi har ingen möjlighet, ekonomiskt, att ha det. Så att göra nått definitvit är vi inte redo för.
Så kanske är det därför det känns ännu mer kluvet, vi känner oss inte färdiga, trots att vi vet att vi helt enkelt måste vara det... :crazy:
Knivigt :smirk: .
 
Sv: Nytt dilemma...

Fast grejjen är att jag tror att egentligen vill vi ha fler barn, men vi har ingen möjlighet, ekonomiskt, att ha det. Så att göra nått definitvit är vi inte redo för.
Så kanske är det därför det känns ännu mer kluvet, vi känner oss inte färdiga, trots att vi vet att vi helt enkelt måste vara det... :crazy:
Knivigt :smirk: .

Jag mår inte bra av p-piller och dessutom är jag glömsk.
Har länge gått och oroat mig över att jag inte vill bli gravid av misstag. Satte in en kopparspiral för 7 månader sedan och är toknöjd. Nu kan jag slappna av. Ok det är ju inte 100 %-igt men nära inpå.

Åsa- som är sugen på en till nu....
 
Sv: Nytt dilemma...

Vi var supernöjda med tre barn. De två första tog väldigt lång tid att tillverka. Vi genomgick barnlöshetsutredning och allt. Man hittade bekymmer hos maken.

Att de två första tog flertal år på sig att bli till ändrades snabbt när vi bestämde att joho kunde ju vara kul med tre, så varför inte försöka? -Det lär ju säkert ta något år innan en graviditet är aktuell. HA! På första försöket tog det sig. Ville bli steriliserad i samband med snittet vilket godkändes och alla papper + samtal etc. var avklarade i god tid.

Nu visade det sig sent om sider att läkaren glömde en ganska intressant detalj vid snittet -att sterilisera mig! Ganska sent i graviditeten upptäckte jag det hela, hade haft blödningar regelbundet, inte mått illa, var inte spec trött men konstant huvudvärk. Trodde det berodde på att jag jobbat 2 dagar i veckan sedan lillkillen var en månad, hade fem fölningar tätt med intensiva vaknätter. + att jag mitt i allt bytte jobb.

:D Tji fick jag. Det var en 4e liten kotte på väg. Jag bleb steriliserad denna gång -enligt läkaren. Kan inte rå för det, men det blev inte som jag tänkt mig. Jag drömmer flera gånger varje månad att jag blir gravid igen!!!! Detta drar sig åt en mardröm. Men vet att skulle jag nu råka ut för det, vilket är minimal risk så kommer jag behålla det barnet också.
Personligen är jag emot abort om det inte är fara för mitt eller mitt barns liv etc. Men hur andra gör är upp till dom. Jag dömer ingen. Vi är alla i olika skeden i livet och ser olika på just denna fråga.
En av mina bästa vänner vill absolut inte ha barn och har trots skydd blivit gravid 3 gånger och valt abort. Jag respekterar henne fullt ut likväl som hon respekterar att vi inte gör abort.

Det här med sterilisering är en känslig fråga för min man. Han vågar inte göra det,( hua, vill inte ha nån där och rota! Sen gör det ont!!! :crazy: Föda barn oavsett vilket sätt det blir -gör ju inte ont alls :devil: *morr*) vilket jag egentligen tycker han ska göra -om inte annat så av rättviseskäl. Men om inte mina drömmar ger med sig, så är ju det ett alternativ. Två steriliserade borde ju verkligen minimera den ynka lilla risk som finns för graviditet...


Gira
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: Modest
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 409
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp