Nytt avelssto i stallet, lite tankar?

Warfang

Trådstartare
Nu har hon äntligen kommit hem! Vi hämtade henne i Danmark i helgen och allt har gått jättebra. Så nu funderas det redan för fullt på vilken hingst man ska välja nästa år:love:

Hon är e BH Future Cup (Florestan) - BH Romancier. Lämnat några riktigt fina avkommor
e BH Zack, och även en goding e Johnson. Den avkomman e Bon Bravour rörde sig ganska fint men hade ingen bra front/halsparti... Så jag tror att Jazz-blodet verkar passa henne bra. Hon har fått stora hingstar och mindre ston, nedärver en mkt bra trav, men är noga med att hingsten tillför fin front och god galopp.

Vad tänker ni rent spontant kan passa? Är ganska inne på Zack nästa år, men lite valmöjligheter hade inte suttit fel:)
 
Låter lite som stoet vi köpt, den uppfödaren tipsade oss om Fürsten-look. Jättefin hingst som verkar ha bra interiör. Kan du tänka dig lösa ett-sto-licens nästa år kan Hesselhöj's Donkey Boy eller kanske Zalabaster (e. Zack) vara intressanta :)
 
Kanske Sezuan kan vara ett alternativ till Zack? Då får du ju dock regga fölet i utländsk stambok om jag förstått det rätt...
Har tänkt på honom! Är ju ganska käckt med en hingst som är i ropet när man ska sälja, och det är ju han utan tvekan. Frågan är hur de svenska köparna ställer sig till att han har OCD? Sedan, vem är det som man beställer semin av isf?
 
Enligt uppfödaren, så pratade hon med Blue Hors om vem hon skulle betäcka med, och det stod mellan Zalabaster och St Schufro. BH tyckte St Schufro, och så blev det :) Så hon är dräktig med honom nu. Fick inte riktigt reda på varför dock, men kan anta att det i Danmark är väldigt vanligt med just Zack-blodet... Uppfödaren sa själv att det var ganska svårt att få sålt Zack-avkommor just för att det fanns så himla många där. Hoppas att så inte är fallet här i Sverige:o
Med Fürsten-look, det blir inte mkt Florestan då?
Donkey-boy ska jag kolla upp!

Vad för sto har du? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp