Nytt attentat mot Asserdals gård

Sv: Nytt attentat mot Asserdals gård

Tror det kommer bli värre innan polisen får årdning på det hela.

Har ju hänt saker där sedan 70talet men inte så grova.

Kram

Men jösses :eek: Människan är ett skrämmande släkte.. Idioter!!

Fast det låter ju underligt att någon/några hyser agg mot gården i sig och inte de som äger det? Men det kanske är så att gården har varit i samma släkt, och att det "bara" var ett generationsbyte för 15 år sedan? Det verkar tyvärr inte vara ovanligt med släktfejder som pågår i +50 år.

Fast det låter ju underligt att någon/några hyser agg mot gården i sig och inte de som äger det? Men det kanske är så att gården har varit i samma släkt, och att det "bara" var ett generationsbyte för 15 år sedan? Det verkar tyvärr inte vara ovanligt med släktfejder som pågår i +50 år.

Det tycker inte jag, inte när det gäller hästgårdar. Finns alldeles för mycket idioter som starkt ogillar (/hatar?) hästar, hästgårdar och liknande. Om det var hästar där även hos tidigare ägare så kan det mycket väl vara någon som hyser agg mot hästeriet. Bodde det inte hästar där innan men det hållt på ändå så kan det ju mycket väl vara som du säger, att det gått i släkten. Annars är det desto klurigare :o

*kl*

Detta handlar inte om en släktgård. Innan de nuvarande ägarna flyttade dit var det inte särskilt stökigt. Det är nog ingen hästhatare eller liknande som är bakgrunden till det som händer på Asserdal, en uppgörelse i den undre världen är en mer trolig orsak.

Jag lider med de som hyrde stallplats i stallet som brann ner, och grannarna.

skulle vilja veta vad du grundar det på, när du säger att det hänt saker där sen 70 talet? och isf vad är det som hänt?

Men ush vad läskigt :(
Vad nu orsaken är bakom det så är det ju ändå hemskt att oskyldiga djur (och eventuellt människor då) ska behöva lida för det!

Tror det kommer bli värre innan polisen får årdning på det hela.

Har ju hänt saker där sedan 70talet men inte så grova.

Kram

VAD menar du har hänt där sedan 70 talet? och vad har hänt där när nuvarande familj bott där förutom branden och skottlossningen?!?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 319
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
3 181
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar