Nytillverkad manskapssadel...

IvoryTower

Trådstartare
Nån som vet nåt om den???
Är den lika bra som de gamla, passformsmässigt o så tro...
Men den här ser ut att ha ett mjukt säte! :p

Jag blir ju jättenyfiken! :)

Klicka
Här

Sv: Nytillverkad manskapssadel...

Svårt utan att ha provridit den, men utifrån bilden föredrar jag nog de gamla. Den ser helt enkelt för..mjuk ut :crazy:

//Louise med en rygg som har svårt för mjuka sadlar i allmänhet

Jag har ridit i de nya som finns på K1 och nej, de är nog inte mjukare än de gamla (har inte hunnit provrida min från 1905 än). Funkar dock om man inte ska rida mer än 2 hästar om dagen skulle jag säga - sen fick jag skavsår.

Jag har ridit i de nya som finns på K1 och nej, de är nog inte mjukare än de gamla (har inte hunnit provrida min från 1905 än). Funkar dock om man inte ska rida mer än 2 hästar om dagen skulle jag säga - sen fick jag skavsår.
Jag tror det beror helt på hur man är skapt. Själv har jag aldrig fått ridsår av att rida i manskapssadel.

Vad man kan göra om man vill göra en "quick fix" och göra dessa sadlar bekvämare för ryttaren är att köpa en gelsits eller ett gel mellanlägg/voylock och så tejpa fast den med gaffatejp på sadelns ovansida.
Ser inte vackert ut men sadelns bekvämlighet förbättras enormt..

Eller så lyfter man av sitsen och lägger en bit neoprene eller liknande mellan sitsen och bommen, så förstör man inte lädret med gaffatejpen.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
617
Senast: Åsa A
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 376
Senast: Dentaku
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 374
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar