lady_vip

Trådstartare
Någon som har provat nyonpulver till hästar med ledbekymmer? Har läst på flera ställen att människor med artros tex har upplevt att nyponpulvret har gjort väldigt stor skillnad(?), vet ju att det finns för häst, men fungerar det?

Har en hbl-tant som är lite stel och det hade kanske hjälpt henne (hon är utredd hos veterinär)...?

Sv: Nypon?

Inte ett direkt svar på om det fungerar till häst, men: Jag hade testat, då det funkade superbra på min lilla hund med ledbesvär! Hon blev faktiskt som ny, glad, pigg och med spring i benen igen

Gurkmeja ska visst vara bra för leder oxå då det har en antiinflammatorisk effekt. Har dock aldrig testat själv men har hört många prata om det =)

Fast det har jag testa för en massa år sen på en annan hbl-tant och det gav ingen effekt alls tyckte jag... Nypon ska tydligen ha en vetenskapligt bevisad effekt(?), men ger det samma effekt som gurkmeja köper jag inte det;)

Ger min gamling nyponskal (från Borgeby kryddgård) och Flexijoint. Funkar bra på honom som har atroser.

hejsan, jag ger mina starthästar nypon & gurkmeja från alyose.se och jag masserar dom även med maskrosoljan därifrån. tycker det fungerar jättebra! dock så skulle jag rekomendera att sätta in väldigt mycket vatten till hästen i början och även så bör man veta att det "tar" på hästen ganska ordentligt då gurkmejan rensar som f*n!!! problem med leder så skulle jag även rekomendera carefore's produkter då dom är KANONBRA (back on track kan slänga sig i väggen!!!!!!!)

Nypon säger dom gör att hästen även presterar bättre, så de får dem i maten dagligen, gurkmejan ger jag bara dagen efter tills 3 dagar efter start då de tagit ut sig ordentligt. man brukar märka om det tar eller inte då hästarna pissar & svettas ganska ordentligt.

Jag provade nyponpulver efter inrådan av vet. och det fungerade super. Först trodde jag att det var andra orsaker till förbättringen och köpte därför inte någon ny omgång. Ca 3 dagar senare var det en sådan markant försämring. Köpte en ny omgång och efter 2-3 dagar märktes förbättring igen. Och så var det fler gånger.

Just nu har jag inget behov av det, men skulle def. använda det igen om behov skulle uppstå.

Men sök på gamla trådar. Det har funnits väldigt mga om just nypon.

köper Litovets Nyponpulver och där stå det på burken. kommer inte riktigt ihåg men jag tro det va 10 gr dom första 4 veckorna och därefter 5 g/dag. om jag inte minns helt fel :) ha det inte hemma just nu

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 050
Senast: corzette
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 876
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar