Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så är det. Men så fort mannen slutar nypa så har angreppet upphört och med det rätten till nödvärn.
KL
Tror som flera av ni andra att det bara måste finnas mer bakom
men
funderar på det där med nödvärnsgrejen. Såklart att våldet i sig, att nypa ngn i rumpan, inte kräver ngt nödvärn att tala om. Men är inte den springande punkten att man liksom kränks i det. Varför skulle det inte vara misshandel bara när det är våldtäkt? Jag menar, det är ju liksom underredet som misshandlas. Detsamma med sexuella trakasserier...trakasserier döms ju annorlunda om de är sexuella... varför döms då inte ett nyp i en rumpa efter att det är en sexuell touch, en sexuell kränkning i själva handlingen? Jag menar, någon gång, har ju vi bestämt att köra upp ngt i framstjärteriet är värre än i ansiktet. Det är en annan typ av våld, som kräver ett annat straff. Sexuellt våld är inte samma sak som gammalt hederligt våld. Förstår ni vad jag menar
Att säga att nypet i rumpan inte är nödvärndsberättigat innebär väl att man avxexualiserar den delen av kroppen, trots gammal hävd att just nyp i rumpan står för just arketypen av sexuella trakasserier. Var går gränsen då? Får man nypa någon i framstjärten? I brösten? Innebär det att man inte får freda sig då med det ynkaste lilla våld?
Nej det som stod i tidningarna ( om man kan lita på det) är att även om det är ett rumpnyp anses det inte vara befogat med örfil. Det är ju det som är upprörande.
Så nej.. enligt tidningarna är det inte nono att nypa okänd dam i rumpan.
Det är fortfarande ett faktum att han kränkte henne genom att ta på hennes bakdel. Jag håller helt med Enya.
Så du vet att han...
Jag tvivlar dessutom på att gubbfanskapet ens kunde bevisa att hon örfilat honom så hårt att han mådde illa. Jag blir förbannad på hur rättssystemet funkar, för det är som sagt till mannens fördel och inte till kvinnans fördel.
Vi fortsätter leva i ett jävla samhälle där kvinnor fortsätter ses som jävla objekt och det är helt jävla okej.
Lämnar tråden, blir bara rosenrasande när jag läser sådana saker.
Hear, hear!Enligt artiklen så rådde det delade meningar om rumpnypet ägt rum. Klart man inte kan döma någon för det om det inte är klarlagt om det skett.
Då ska inte örfilen dömas, hur vet de i rätten att det ägts rum?
Vilka bevis finns det? Och dessutom misshandel av NORMALGRADEN, hur bevisade gubben att han kräktes och att det var JUST på grund av örfilen? Jävla skämt det hela grejen.
kl
Senast det var krigsrubriker om att en kvinna blivit dömd för misshandel för att knäckt en näsa på ett tafsande pucko så visade det sig att tidningarna inte hade ett enda rätt (jag läste den domen), så jag är hälsosamt skeptiskt till att förloppet ligger i linje till hur det beskrivits i media. I det fallet verkar det som att hon hade blivit frikänd om hon klippt till medan han tafsat, men inte som hon gjorde, flera minuter senare när hon fick syn på honom igen.
kl
Senast det var krigsrubriker om att en kvinna blivit dömd för misshandel för att knäckt en näsa på ett tafsande pucko så visade det sig att tidningarna inte hade ett enda rätt (jag läste den domen), så jag är hälsosamt skeptiskt till att förloppet ligger i linje till hur det beskrivits i media. I det fallet verkar det som att hon hade blivit frikänd om hon klippt till medan han tafsat, men inte som hon gjorde, flera minuter senare när hon fick syn på honom igen.
Typiskt hot.Jag hade dock satt en knä på hans mest omtyckta kroppsdelar...
Typiskt hot.
*trianglar*
Där kom det ju i en helt annan dager
Men erkänner, jag har gett flera örfilar/knuffar mm till de som tar sig "friheter" på min kropp utan min tillåtelse, och kommer fortsätta med de. MEN det för att det är en reflex inte nåt jag gör 10 min senare direkt...
1. Naturligtvis ska en människa få fre sig från oönskade "nypningar"
2 Nödvärn kan bara åberopas så länge ett angrepp pågår, att hävda nödvärn efter att ha blivit nypt där bak håller inte, angreppet har ju slutat innan det sk nödvärnet startar.
Våldtäkt är ju en form av övergrepp, misshandel en annan. Det ena undantar inte det andra,
Om en kvinna blir överfallen av en man, men hon lyckas komma loss och sparkar till honom för att tjäna några sekunder extra när hon springer där ifrån, är det misshandel? Det är inte försök till våldtäkt? Han har ju inte kommit så långt.... och han håller ju inte fast henne om hon lyckas ta sig loss.
Ja för män skall tåla lite stryk.
*kl*
Kanske tur att man inte blivit anmäld för misshandel då. Har både örfilat och knäat skrev när folk inte förstått att man inte försöker tafsa på okända tjejer och det kommer jag fortsätta med.
Men om det inte ligger mer bakom händelsen än vad som framgår så måste tjejen vara bra stark om hon lyckats slå så hårt med öppen handflata att killen fick hjärnskakning.