Nypa i rumpa ok men inte örfil?

Sv: Nypa i rumpa ok men inte örfil?

Efter att ha läst artikeln är jag nog benägen att tro att något nyp aldrig funnit städ utan det är en efterkonstuksjon gjord av försvarsadvokaten, för kvinnan att berätta i rätten under utfrågningen, för att försöka sätta sin klient i bättre dager.

Om jag inte minns fel hade väl kvinnan även blivit idömd restriksjonsorder redan innan händelsen i gallerian?

Efter att ha läst artikeln är jag nog benägen att tro att något nyp aldrig funnit städ utan det är en efterkonstuksjon gjord av försvarsadvokaten, för kvinnan att berätta i rätten under utfrågningen, för att försöka sätta sin klient i bättre dager.

Om jag inte minns fel hade väl kvinnan även blivit idömd restriksjonsorder redan innan händelsen i gallerian?

så tingsrättens dom verkar vara berättigad o alla försök att göra om målet till en feministisk brasa fallerar o falnar....

Jag kan tänka mig många anledningar till att rumpnypet ägt rum men att kvinnan inte berättade det vid polisförhöret. Speciellt eftersom hon i efterhand inte ens kommer ihåg när pistolhotet skedde eller vad hon sa till polisen i förhöret. I en historia där släkter hotar, pistolhotar och har kontaktförbud mot varandra hit och dit är det ju inte svårt att tänka sig att fler hot hit och dit har förekommit. Nu spekulerar jag visserligen bara.

Inte heller vet jag om att det är att sätta sin klient i bättre dager att tycka att den ska fabricera en historia om rumpnyp och hävda att man glömt bort vad man tidigare sagt.

Men alldeles oavsett är ju alla turerna i historien något som tyder på att det handlar om något helt annat än att det är "fritt fram att nypa kvinnor i baken".

För att nödvärn innebär att man får svara med den grad av våld som krävs för att ta sig ur angreppet? Det vore helt orimligt om det var tillåtet att trappa upp våldet. Sexuella kränkningar är inte nöd, även om jag också hade svarat med en reflexmässig örfil.

Jag skulle se en sexuell kränkning som förberedelse till våldtäkt = nöd.

När en av mina mobbare när jag var 14 år stod bakom mig i en matkö och tog mig på rumpan med båda händerna så vände jag mig om och först gav honom en örfil och sedan direkt efter knuffade omkull honom...... Han tog i alla fall mig inte på röven mer.

RespekT!

Jag gav en kille på lantbruksskolan en rak höger på hakan så han svimmade av efter det att han hade tafsat på mig i matkön till lussefesten på skolan OCH jag hade sagt till honom en 3-4 gånger att han skulle sluta. Sen sa jag högt och tydligt så troligen halva matsalen hörde- EN GÅNG TILL SÅ SMÄLLER DET!

Tja och när han klämde mig på brösten ytterligare en gång..

Då slog jag till med full kraft bakom.

Det var rätt åt honom för det gänget killar hade varit taskiga mot några andra tjejer tidigare på terminen så pass att de slutade.

Sen var det INGEN som vågade ens knysta nåt sexuellt trams och än mindre tafsa. I varje fall inte på mig.

Men kan väl säga att jag slog både för mig och för mina kompisar som de roat sig med att förfölja.

RespekT!

Jag gav en kille på lantbruksskolan en rak höger på hakan så han svimmade av efter det att han hade tafsat på mig i matkön till lussefesten på skolan OCH jag hade sagt till honom en 3-4 gånger att han skulle sluta. Sen sa jag högt och tydligt så troligen halva matsalen hörde- EN GÅNG TILL SÅ SMÄLLER DET!

Tja och när han klämde mig på brösten ytterligare en gång..

Då slog jag till med full kraft bakom.

Det var rätt åt honom för det gänget killar hade varit taskiga mot några andra tjejer tidigare på terminen så pass att de slutade.

Sen var det INGEN som vågade ens knysta nåt sexuellt trams och än mindre tafsa. I varje fall inte på mig.

Men kan väl säga att jag slog både för mig och för mina kompisar som de roat sig med att förfölja.

:bow::bow::bow::bow::bow:

Jag tycker det var nödvärn. Han slutade ju inte förrän du var tvungen att försvara dig.

I första hand så är det dock förfärligt atten sådan arbetsmiljö accepteras på en skola. Du tog en fight du egentligen skulle ha sluppit.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka