Nylonsele eller Lädersele

asterix_zaphir

Trådstartare
Håller på att kolla runt på olika selar till min lille shettis. Han är snart 1 år så jag har ju lite tid på mig att kolla.
Vilket är bäst nylonsele eller lädersele.
Vad rekomenderar ni.
PM gärna länkar där de har bra selar i vettiga prisklasser.

Sv: Nylonsele eller Lädersele

Jag föredrar läder, känns mer hållbart och enklare att hålla rent.

/M

Det går kanske slänga in nylonselen i tvättmaskinen ;)
Jag ycker också läderselen verka mer hållbar OM man sköter den på bästa sätt.
Kom gärna med tips på en bra "billig" lädersele".

Jag är lite inne på en av de. Men läste här på Buke (tror jag de va) att om man sedan har Globusrockarden så fick man modifiera om den lite. Vill gärna att det ska passa så man slipper kladda med sådant.

njä håller inte riktigt med om vad jag läser här.

Jag är rätt sugen på att köpa en nylon nästa gång jag ska ha ny sele, då de är minst lika hållbar som läder + att de är mycket lättare att hålla rena det är bara att hänga den på vagnen och tvätta allt ihop på en gång (vilket är guld värt då det är ett tjockt lager lera över allt ihop efter en blöt maraton tävling) + att man slipper smörja dom. Jag blev lurad av denna sele var en på en tävling som hade denna sele och vi blev jätte förvånade när de sa att det var nylon http://http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=219

Det som är minus är väll priset de är lite dyrare än en liknande läder sele.

Senast ändrad av en moderator:

Den såg ju riktigt fin ut.
Den är kanske bättre till en shettis än en vanlig bröstsele.

Hon som hadde den på tävlingen körde en b-ponny. De ser ut till att ligga mycket bra.

Åh, den var ju faktist himla fin. Den kanske ligger bättre på en shettis än va dem andra selarna gör!
Har hört att det kan va svårt att hitta en sele som sitter bra på en shettis! Vilken är den bästa igentligen?

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
782
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 605
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka