Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag inte ens uttalat mig om...
Men ställde mig frågande till TS uttryck om pälsvården.
Givetvis kan man fastna för en ras, även om det säkert finns en och annan mer lättskött motsvarighet till TS ras om man nu tycker att pälsen är jobbig.
Det var inte det som jag ställde mig frågande till, eller hur?
Jag kan säga att det fastnar bra mycket skräp och smuts i den pälsen, samt att stackarn nästan fick värmeslag i sommras. Och sen behöver man borsta en shih tzu i stort sett varje dag för att pälsen inte ska bli tovig.
Kan och kan, det är ju upp till var och en om man vill raka sin hund eller ej.
Men jag personligen anser dock att man endera köper hela paketet precis som det är, eller så letar man vidare efter något "enklare/lättskött". Simple as that.![]()
Nej, det du ställde dig frågande till var en liten del av det TS skrev, citat från ett av TS inlägg:
Men herregud vad roliga ni är, jag har ju redan förklarat vilken del av TS förklaring till rakningen jag ställde mig frågande till.
ananya Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg. Jag har inte skrivit någonstans att det är fel att raka en hund som uppenbarligen lider av det.
MEN jag kan finna det lite lustigt att av alla raser vi har på jorden så väljer man en som har en krävande pälsvård man inte orkar med.
Esco: Spela inte dum, du vet mkt väl svaret på dina egna frågor.
Så, med detta sagt lämnar jag nu denna tråd, finner inget intresse i att älta vidare om samma sak.
Jag ska faktiskt gå ut nu för att borsta igenom mina hundar som fäller, för Så lätt ska Jag minsann inte komma undan med att skippa pälsvården genom rakning.![]()
Ska man hårddra det lite till så ställer jag mig frågande till att det överhuvudtaget finns pälsraser när det är så uppenbart att hunden hindras eller besväras av pälsen.
Jag har ju tittat på tibben som du vet och såg en bild på en hane importerad från tibet. Den hade knappt hälften av den päls (utväxt efter den nedrakning den fått i Tibet) din skrutt hade innan rakning.
Har du glömt min Gobbi?!raka en Schäfer, bara jämförelsen blir ju löjligt..
Yepp, så sätter jag min sista punkt i denna tråd nu.Men du har ju förklarat nu vad du tycker så det blir ju bara ett ältande...
Du är fortfarande hans idol här på Bukefalos efter det![]()
Kan och kan, det är ju upp till var och en om man vill raka sin hund eller ej.
Men jag personligen anser dock att man endera köper hela paketet precis som det är, eller så letar man vidare efter något "enklare/lättskött". Simple as that.![]()
Men återigen, när det enbart är pga ren lathet från ägarens sida för att underhålla pälsen så blir det lite "Jaha ja..".