nyheterna idag

Sv: nyheterna idag

Faktiskt så förstår jag dom som dödade hunden, men fruktansvärt att det ska behöva gå så långt..

Jag kommer från den kommunen och vet vad för slags folk som bor där.
Nu vet jag inte vems hund som slogs ihjäl men har förståelse till byborna faktiskt!

Vill säga att jag har förståelse för bybornas agerande.
Men nej, jag tycker de gick för långt.

Jag var och promenerade med min hund i området några timmar tidigare.
Hör dock inte hemma i byn men vet att det har varit stora problem med dessa hundar innan. Vad jag har förstått så är det andra hundar som har blivit ordentligt skrämda och ev. bitna.

Tycker också att det gick för långt med en död hund som resultat, men man vet ju inte riktigt omständigheterna.
Om min hund skulle komma lös och gå på och bita människa (känns ju dock som en otrolig händelse), då vill jag ju att man tar till de medel som krävs för att kunna värja sig och få honom att sluta, även om det slutar med död hund.
Men på artikeln verkar det ju nästan som att hund blev ihjälslagen efter själva anfallet...

Liknande trådar

Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 159
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 512
Senast: Sel
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 104
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 520
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Svamp?