Sv: Nygravidas babbeltråd
Hej på er alla glada gravida!
Nu är jag inne i v. 13 var förra veckan på tidiga ultraljudet och fick se en mycket sprallig liten bebis där inne!!!
Nu börjar mina byxor kännas trånga och magen böjar puta under jackan, jag brukar typ springa till bilen efter jobbet och så fort jag kommit in knäpper jag upp jeansen med en lättnandens suck!!!
Vi har nu talat om för dottern och för våra familjer att vi väntar tillökning. Knodden är beräknad till slutet av september, men då jag fick första tidigt förväntar jag mig att denna också kommer ha bråttom! Jag har inte börjat tala om för alla mina vänner och arbetskamrater ännu, jag vet inte riktigt varför jag drar på det, jag vill liksom hålla det lite för mig själv en stund till...
Så mitt stora bekymmer just nu är vikten och att det redan syns så mycket!!! jag har svällt upp som en ballong på någon vecka!!! Förra graviditeten gick jag upp 30 kg och vägde runt 90 kg innan dottern kom, jag vill INTE bli så tjock nu men vet inte riktigt hur jag ska bete mig, man ska ju inte banta, träna har jag ingen ork till då jag fortfarande mår ganska illa och framför allt är sjukt trött! Jag somnar vid 8-9 varje kväll och sover till 6-7 på morgonen...
Sedan har vi ju det här med humörsvängningarna... jösses asså!!! Idag har jag en riktigt dålig dag, som tur är så har jag ledigt... Idag har jag hunnit med att gråta för ingenting, vara jättearg, jätteledsen, jätteglad, jätteliten, jättevuxen, hatat hela världen, tyckt mycket synd om mig själv osv. typ 100 gånger om!!! Så just nu har jag bara skitit i alla måsten som jag skulle göra idag vilket resulterar i dåligt samvete istället... gaaah!!! jag blir galen på mig själv!!!
Men så har jag en tuff vecka, jag jobbar mycket (utom idag) dottern fyller år på fredag, så planera för det, kalas på lördag, planera för det, dotterns aktiviteter, bilen trasig, snökaos, måste handla fixa, greja och får inte så där värst mycket hjälp eller sympati från min sambo som tycker att han bara ansvarar för sitt jobb... Idag skulle jag ha städat, men så hade jag ont i magen i morse, så tog det lite lugnt på morgonen, kom sen på att dottern ska på simskola så fick lite bråttom, i brådskan lyckades jag ha ner en lampa i huvet på mig själv som sedan for i golvet och gick i tusen bitar, då grät jag floder och sen sket jag i alltihop... Ja... idag har jag en dålig dag.... Nu ska jag ta en chokladboll innan jag åker med dottern på simskola. Kram på er!