Nygravid och allt som hör till!

Sv: Nygravid och allt som hör till!

Jag vet hur det känns, jag äter egentligen starka smärtstillande tabletter och nervpreparat men det kan jag inte göra nu.

Det är värt smärtan, men ibland är det skitjobbigt.

Jag började må illa i v.8 och det höll i sig till v.13 ;)

ja, det är hemskt att inte kunna ta sin medicin, frågade i en annan tråd angående min migrän medicin, vilket är väldigt starka receptbelagda tabletter, och om där fanns något alternativ, tydligen inte, så jag får stå ut med det med :cool:
Man får hoppas att migränen och magkatarren försvinner för gott istället :idea:
(drömma får man ju alltid....)

Då är det med andra ord , inte helt onormalt att inte må illa .. :laugh:

Babyfoal, kolla på Apoteket. Det finns receptfria medel mot gastrit som funkar att ta under graviditet.

Halsbränna är ett vanligt graviditetssymptom. Har du varit inne på t ex familjeliv.se eller gravid.se? Om du går igenom graviditetskalendrar på nätet kan du se ungefär vilken sorts krämpor som kan uppstå för den som är gravid.

Bland annat kan man läsa att ungefär var tredje gravid kvinna slipper illamående.

Hej pirat!
OO ska genast surfa in och läsa, så skönt om jag kunde få vara en av dom som slipper illamåendet, så länge att det inte innebär att där är något fel på 'grynet' bara...?!?!

Mådde inte illa en sekund under min graviditet - njut av det istället :D Isak är då ett levande bevis på att det går bra ändå! Frågade min mamma om hon mått illa och det hade hon inte heller så det kanske är lite ärftligt?

En vän till mig blev sjukskriven då hon bara kräks och kräks och kräks hon kan inte göra något så jag föredrar helt klart icke illamående biten.

Men jag förstår oron, man vill känna sig gravid för att stilla oron att något ska vara "fel"! Men illamående verkar inte vara någon garanti åt något håll så försök att släppa tanken.

Jag äter panocod mot smärta ( och migrän ) och det fungerar hyffsat om jag tar dom i tid :)

Receptbelagt så tala med din MVC-läkare :)

Om jag minns rätt så brukar de "flesta" inte bli illamående förrän i vecka 7-8 så tyvärr kanske du åker på det sen :( Tror det stod i någon graviditetskalender jag läste på Familjeliv.

Om jag minns rätt så brukar de "flesta" inte bli illamående förrän i vecka 7-8 så tyvärr kanske du åker på det sen :( Tror det stod i någon graviditetskalender jag läste på Familjeliv.

Hehe det är jag nog ett levande bevis på, går in i vecka 7 idag, och illamåendet började bli riktigt illa igår.
Har inte kräkts än, men mår PYYYYTON!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hjälp! :( Jag skriver under anonymt nick då jag tycker detta är så äckligt och pinsamt! För någon månad sedan upptäckte jag att jag och...
2
Svar
20
· Visningar
13 550
Senast: Ackio
·
Hästvård Hej, Är det någon som har erfarenhet av anaplasmos föredetta erlichias fästingsjukdomen? Min häst har fått denna hemska sjukdom. Han...
Svar
18
· Visningar
2 484
Senast: Santoxen
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar