Nygravid och allt som hör till!

Sv: Nygravid och allt som hör till!

Hej Calazirya!

Ville bara kommentera ditt inlägg, då jag har haft rätt så rejäl 'mensvärk' de senaste dagarna. Idag är det dock lugnt igen.
Blev rätt så orolig, och trodde var gång jag gick på toa, att de skulle vara kört. Trodde att 'värken' var missfall.
Men ska man verkligen ha ont? Hur kan en sån liten pytte liten klump göra så mycket oro?
Igår var vi på middag hos en av mina äldsta och bästa vänner, och jag började må jättedåligt. Var på toa hela tiden och drack verken läsk eller åt godsaker, endast lite mat och drack vatten. Hon tittade helt förbryllat på mig och undrade om något var galet.. (Har bestämt mig för att försöka utesluta läsk helt och hållet, vill ju inte få en sockerboroende bebis!)
Ville så gärna berätta för henne vad som står på :love: men min sambo tycker att vi ska vänta.
Hade dock varit skönt att berätta för henne, hon har två egna barn, och kommer att vara ett enormt stöd. Samtidigt förstår jag min sambo och, jag borde ju kunna hålla mig till efter vecka 12......?!?!

Nu svamlar jag bort mig , förlåt.

Var bara mest nyfiken på, om det är normalt med rejäl och mensliknande värk..:confused:

Jamen det där funderar jag med på, har hört mycket om att det är helt normalt och så, men är all värk okej så länge man inte blöder?

Jag har ju ont i ryggen till och från också, är det normalt?

Många frågor som snurrar i huvet:)

Ont är normalt att ha, men hur mycket är så individuellt...men blöder det inte, skall det inte vara någon fara :)

Jamen det där funderar jag med på, har hört mycket om att det är helt normalt och så, men är all värk okej så länge man inte blöder?

Jag har ju ont i ryggen till och från också, är det normalt?

Många frågor som snurrar i huvet:)

Då är det förmodligen normalt, av nån anledning vill jag ha dubbel om inte helst trippel bekräftelse på att det är normalt, innan jag kan ta det lite lugnare.. ;)

Och så , har jag berättat för min närmaste kompis idag, henne jag var på middag hos igår, hon blev JÄTTEGLAD, hade redan sina misstankar, och önskade att jag hade berättat igår när jag var där :D :bump:

Hur mår du nu?
Just nu mår jag fin fint, har fått gott recept på senior sidan, som vi strax ska äta, och titta på reprisen av BONDE SÖKER FRU, eftersom att jag missade det i onsdags, vilken häääärlig söndagkväll vi får! :bump:

Ont är normalt att ha, men hur mycket är så individuellt...men blöder det inte, skall det inte vara någon fara :)

Jo självklart förstår jag att det måste vara individuellt, det är ju det som gör det så svårt!;)

Men det känns iallafall bra att höra!:)

Då är det förmodligen normalt, av nån anledning vill jag ha dubbel om inte helst trippel bekräftelse på att det är normalt, innan jag kan ta det lite lugnare.. ;)

Och så , har jag berättat för min närmaste kompis idag, henne jag var på middag hos igår, hon blev JÄTTEGLAD, hade redan sina misstankar, och önskade att jag hade berättat igår när jag var där :D :bump:

Hur mår du nu?
Just nu mår jag fin fint, har fått gott recept på senior sidan, som vi strax ska äta, och titta på reprisen av BONDE SÖKER FRU, eftersom att jag missade det i onsdags, vilken häääärlig söndagkväll vi får! :bump:

Jo jag känner igen det där, man vill höra om och om och om igen att det är heelt normalt, iiingen fara:laugh:

Jag mår jättebra, var på hopptävlingar idag och satt och kollade, såå fina hästar!
Är ju så glad och lycklig så det är inte klokt, och än så är alla små krämpor och symptom mest bara underbara!
Jag ska också äta nu, mums mums!:d

Kul att du berättat, skönt att ha någon som vet!:)

Min barnmorska sa att man kunde ha mensliknande smärtor ganska ofta i början, jag hade det och min lilla Groda mår alldeles ypperligt i magen ;)

Dessutom blödde jag samtidigt och blev rejält oroad, men allt var helt lugnt. Blöder man ska man dock kontakta sin MVC för råd :)

Vi valde att berätta ganska tidigt till våra nära anhöriga och närmaste vännerna, vi diskuterar som så att om det nu skulle bli ett missfall vet våra vänner/familj om varför vi är ledsna, men här måste man göra som man själv känner.

Vi valde att berätta ganska tidigt till våra nära anhöriga och närmaste vännerna, vi diskuterar som så att om det nu skulle bli ett missfall vet våra vänner/familj om varför vi är ledsna, men här måste man göra som man själv känner.

Min sambo tyckte t.o.m att jag ska berätta för jobb imorgon, vilket jag är så glad och lättad över att kunna göra, jag har ett ganska så fysiskt tungt arbete som gör mig trött utan att vara gravid, så det kan vara bra, att de får reda på, att jag är extra trött för tillfället, och varför, så dom inte tror att jag har gått och blivit en zombie, eller är less på jobbet, för det är jag verkligen inte :laugh:

Att det molar i livmodern kan vara växtvärk - livmodern ska ju nu växa och bli rejält mycket större allt eftersom ärtan blir till en bebis. För mig var det nog ett av de få tecknen på att jag var gravid innan magen började växa i v12-13. Mådde inte illa, hade inga spänningar i bröst var marginellt trött.

MEN jag känner igen ångest vid toabesök TÄNK OM det är blod? Just den biten gick över senare i graviditeten för att bytas mot ångest om man inte kände liten sparka som h*n borde... Faktum är att jag är betydligt lugnare med bebis utanför magen än när lille Isak låg i magen känns som mer kontrollerbart nu när man ser han!

Så tror jag också att jag blir.

Lugnare när Grodan tittat ut faktiskt, det känns som du säger mer kontrollerbart när man väl har bebisen .

Visst kommer man vara orolig då också, men jag hoppas att jag inte kommer vara såhär orolig som jag är nu

Att det molar i livmodern kan vara växtvärk - livmodern ska ju nu växa och bli rejält mycket större allt eftersom ärtan blir till en bebis. För mig var det nog ett av de få tecknen på att jag var gravid innan magen började växa i v12-13. Mådde inte illa, hade inga spänningar i bröst var marginellt trött.

MEN jag känner igen ångest vid toabesök TÄNK OM det är blod? Just den biten gick över senare i graviditeten för att bytas mot ångest om man inte kände liten sparka som h*n borde... Faktum är att jag är betydligt lugnare med bebis utanför magen än när lille Isak låg i magen känns som mer kontrollerbart nu när man ser han!

Jovisst är det så, det händer nog en hel massa där, även om det än så länge inte syns.

Jag har inte ens tänkt längre än tills vecka 12, känns som att först måste jag dit, sen tar vi resten.

Måste vara en helt fantastisk känsla att faktiskt som du Calazirya, SE magen växa, SE den lille som bor där, och kanske till och med känna?

Och som du också säger Javan, när väl bebisen är ute, man kan ta på honom eller henne, faktiskt känna att han eller hon lever.

Ja det är fantastiskt att se lilla Grodan på UL, se magen växa och det är helt underbart att faktiskt känna sparkarna :D

Jag har själv varit med om ett missfall. Har varit livrädd för att det nu skulle bli ett till... :cry:
När man kommer till den "mer säkrare" perioden efter vecka 12 så avtar tack och lov mycket av oron :)
Men för min del övergick den till annan rädsla då jag fått för mig att man plötsligt skulle blir riktigt stor och rund om magen!
Jag som är väldigt smal i vanliga fall trodde det skulle synas direkt på mig! Men inte! Fick för mig att barnet inte växte som det skulle osv... var dock på UL förra veckan och fick veta att att jag var längre gången än vad som var beräknat tom!
Är i vecka 20 nu och barnet ligger väldigt nära ryggen så på mig syns det ytterst lite men nu vet jag att allt med barnet ser okej ut och försöker inget annat än att inte försöka orora mig mer nu! :)

Passa på och njut ist! :)

Ja jag ska verkligen njuta! :laugh:
Vad härligt att ha sett att allt ser bra ut, måste vara så skönt!

Hoppas allt fortsätter gå jättebra för dig och din lilla!

Hehe jo juste, idag kom illamåendet som ett brev på posten, bara jag tänker på ostsås, eller lukten som blir när man steker, eller diverse andra saker, så mår jag pyton!:crazy:

Ska bli spännande och se om det drar igång nu på riktigt:p

Hehe jo juste, idag kom illamåendet som ett brev på posten, bara jag tänker på ostsås, eller lukten som blir när man steker, eller diverse andra saker, så mår jag pyton!:crazy:

Ska bli spännande och se om det drar igång nu på riktigt:p

Jag mår inte alls illa. Är det nått fel på mig??:confused:
Jag är bara trött hela tiden...

Jag mådde inte illa under hela min graviditet, så det är inte alla som gör det :idea:

Vad gör jag i den här tråden förresten, jag är ju inte nygravid - inte ens gravid :confused:

Jag mår inte alls illa. Är det nått fel på mig??:confused:
Jag är bara trött hela tiden...

Det är nog ingen fara, alla mår ju inte illa!

Att vara trött är ju ett symptom det med, ganska vanligt om jag fattat rätt.

Mitten: Du är mer än välkommen i den här tråden trots att du inte är nygravid eller gravid, du kan ju få lugna oss oroliga själar om inte annat!:bow::)

Ingen fara på taket.

Hur långt gången är du nu ? :)

Jag är i 6:e veckan.
Jag har dock jättemycket halsbränna?!
Magkatarr har jag haft de senaste 15 åren, men nu bränner det som f*n!
Kan det ha med graviditeten att göra?
Givetvis avstår jag från min medicinering, men det är jäkligt drygt att inte kunna lindra det onda!

Jag vet hur det känns, jag äter egentligen starka smärtstillande tabletter och nervpreparat men det kan jag inte göra nu.

Det är värt smärtan, men ibland är det skitjobbigt.

Jag började må illa i v.8 och det höll i sig till v.13 ;)

Babyfoal, kolla på Apoteket. Det finns receptfria medel mot gastrit som funkar att ta under graviditet.

Halsbränna är ett vanligt graviditetssymptom. Har du varit inne på t ex familjeliv.se eller gravid.se? Om man går igenom graviditetskalendrar på nätet kan man se ungefär vilken sorts krämpor som kan uppstå för den som är gravid.

Bland annat kan man läsa att ungefär var tredje gravid kvinna slipper illamående.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hjälp! :( Jag skriver under anonymt nick då jag tycker detta är så äckligt och pinsamt! För någon månad sedan upptäckte jag att jag och...
2
Svar
20
· Visningar
13 550
Senast: Ackio
·
Hästvård Hej, Är det någon som har erfarenhet av anaplasmos föredetta erlichias fästingsjukdomen? Min häst har fått denna hemska sjukdom. Han...
Svar
18
· Visningar
2 484
Senast: Santoxen
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar