Sv: Nyfött föl låg i lera - fick avlivas
Håller med dig!
Håller med dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ammajouren är kanon. Men ingen nämner råmjölken. Utan den blir det troligen inget föl som överlever ens med amma.
8 timmar efter fölning är möjligheten halverad att ta upp antikropparna i råmjölken.
Kanske fanns ej råmjölk? Kanske hade tiden runnit ut?
vet du att det var just så det gick till? i så fall vill jag se bilder på det.
du tror inte vi har gjort det redan?
det har vi, men vi verkar inte ha fått med nåt av själva knölen, på 3 av proverna fick vi inte med en enda cell, och på 2 andra måste vi ha siktat tokigt då det bara var muskelceller.
anledningen till att han fortfarande lever är att ingen vet har rekomenderat avlivning än.
anledningen till att vi inte vet vad knölarna är ser du ovan.
jag följer veterinärernas rekomendationer.
anledningen att jag reagerar på det alla skriver här är att de har ingen anning om hur det har gått till överhuvudtaget, och jag tycker då att det är fel att dömma.
visst borde de kanske ha gjort mer, men fakta är att vi har ingen anning om vad som har hänt! det kanske hade testat allt, vad vet vi?
du borde nog skriva kl på det sista, jag har inget stuteri. framförallt så har jag inte de problemen.
vet du att det verkligen är såhär?
enda sättet för dig att veta det är om du antingen är inspektören eller den som har stuteriet.
den knölen som opererades bort var för 6 år sen, det var då min mamma som höll i allt och därav analyserades den inte.