Nyfödda kaninungen borta imorse

Horzelover

Trådstartare
Min hona är lite över ett år och det här var hennes första kull. Hon är dvärgvädur. Igår hittade jag först en död unge i buren som jag tog bort och sen en som levde. Den såg fullt utvecklad ut. La den i boet.

Imorse när jag går ut och tittar finns den ingenstans. Tittar noga i hela buren.
Kan den ha självdött och hon har ätit upp den? Eller kanske själv haft ihjäl den? Skulle ni våga prova ta ungar efter henne igen eller låta bli? Vad jag förstår är det här sånt som kan hända och särskilt första gången eller?

Sv: Nyfödda kaninungen borta imorse

Att honan inte tar hand om sina ungar händer och de flesta uppfödare brukar inte döma ut en hona baserat på en gång, utan de brukar få 1-2 chanser till att "göra rätt".

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Däggdjur Jag har fått en kaninkull för några dagar sen, 8 stycken blev det! Dock lever bara 4 st just nu.. Det var min honas första kull, men...
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: siimone
·
Däggdjur I torsdags förra veckan när jag hälsade på pojkvännen fick jag ett samtal. Det var min pappa som undrade om vi hade plats för en kanin...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 567
Senast: DarkInNight
·
Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
7 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka