Sv: Upphittad sötsak
Hon är såå charmig!
hon charmade syster totalt,nästan så att syster tog med sin henne hem
. Heter numera Dammtuss, "Tuss" (ser ut som en liten dammtuss)
Fortfarande tycker hon det är lite läskigt med folk om man vill klappa henne i buren. Hon kommer fram, nosar, jag klappar, sen kutar hon in i sitt lilla hus, vänder, kikar ut, kommer fram igen, i en jäkla fart och ser riktigt full-i-sjutton ut.
Lärt sig att göra sina behov i en kanintoalett bara sådär, hon förstod DIREKT. Smart kanin!
Äter det mesta, bröd, pizzakanter, morötter, grönsaker, pellets, hö you name ut. Fick smaka en liten slurk MER igår, det gick ner det med.
Dolly, (andra kaninen) hoppade i förrgår in i Tuss´s bur för att smaka pellets, Tuss nyfiken, förvånad, gick fram för att nosa, det gick bra en liten stund sen blev Dolly arg och jag lyfte ur henne, sen blev diffen arg på dolly så han jagade henne ett varv. Knäppkaniner.
Hon har gått upp i vikt, är nyfiken, och social
. Lite försiktig när hon sitter i knäet, men det är ju mysigt för då kan men goosa.
Vill inte springa direkt på golvet, men på en matta eller handduk går bra.
Supersöt tös, förstår verkligen mig inte på hennes förra ägare som bara släppte ut na, för hon är underbar!
(fastän jag inte har så mkt tid över till henne, så blir hon bara socialare och socialare)