Nybyggeritten

Sv: Nybyggeritten

Yes, bara en dag i år.

Har tänkt vara med, har inte bestämt vilken klass ännu.

Om allt går som jag vill kommer Lady och jag debutera på 8 mil då. /Kamilla

Jag ska vara med, ska rida CR :)

Senast ändrad av en moderator:

En femma hade jag tänkt. Har dock ny häst, så jag får väl kolla lite först om det verkligen är läge för det.

Hälsning Maja

Lennug skrev:
:smirk: Tänkte debutera på en 12-mil där.:banana:
Tänk på att den är internationell (120 km och 160 km som går där i år) och det behövs ett FEI-pass, så att du hinner ordna med det i god tid!

Ifall 160 hade varit en tvådagars som det var förra året hade jag valt det, men nu blev den endagars och jag är lite feg ännu för att starta 160 och dessutom årets första täving. Vill gå några 120 till innan vi tar en 160!

Senast ändrad:

:) Ja jag vet att det kräva FEI-pass till 12-milen. Och det är redan fixat och färdigt, ifyllt insänt till sv.ridsp.förb. och återsänt till mig. Så nu väntar jag bara att min Guldlicense ska komma. Jag längtar redan....:bump:

Hade tänkt rida T50 då men det gick åt skogen:devil:

Den ena hästen är pensionär och den andra har fått en smäll på en sena...

Så jag får väl lov att hinka åt Bosse i år igen.

Jag har en 6åring som gärna skulle vilja starta sin första riktiga 5mils tävling på Nybyggetritten då det är en sån lätt bana, hade tänkt gjort de själv om det varit två dagars...Så känner du dig väldigt sugen på att tävla får du mer än gärna låna honom...(han är för övrigt till salu oxå). ..;)

//Carro

Jo, jag satsar på en 8:a Madde, har inte helt bestämt mig än bara. Är ju rättså skönt att starta lite lägre klass i första tävlingen för året bara...:D

Skulle vara roligt att var med i år!
En fråga till, hur gör ni med uppstallning o resandet??
Kommer ni dagen innan, stannar en dag extra osv..?

Inte 160 för er då??? ;)

Skicka din adress till mig info@arabianteam.se så får du bilderna hahahhahaha ;)

Jag hade tänkt rida 160 på nybygget men avsaknaden av GROOMAR gör att jag tvekar. Årets första tävling, lite för mycket coca cola och kanelbullar i magen och inte en enda groom så långt ögat når....ehrm... (jodå, jag har två som kan köra och bära saker och vatten men ingen som kan ägna sig åt hästen helt) Känner någon sig manad att grooma på 160 km så pm'a mig ;) :bump: God mat utlovas hihi

Till racer: Ta en lugn uppvärmning på bergaritten....Du är välkommen!

Oh om jag ändå inte hade så låååångt ner. :( Skulle GÄRNA grooma åt dig och ägna all tid åt hästen...

Liknande trådar

Övr. Barn Idag är det ju Halloween och jag hade precis en diskussion med min nyblivna 13åring om att jag tycker att hon börjar bli lite för stor...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 993
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka