Halloween och ålder

Så bor vi fast det är ju nu vi som har de där två barnen som ville gå 😊 De fick gå till grannarna på ett villkor och det var att de hade med sig godis att bjuda på i stället för att få. Omvänd bus eller godis alltså 👍 Det fungerade dock utmärkt eftersom de som öppnade faktiskt hade godis hemma.
Ja jag har ju ett av barnen ( det andra är typ 1) så vi riggade med godis hos två grannar men ingen av dem hade godis hemma innan och inte vi heller.

Jag tycker också att 1-2 godisar per unge är rimligt. Om man vill går det ju att köpa typ dumlepåsar eller annat smått som är inslaget istället för stora bitar som klubbor och liknande, så räcker det längre. :) Jag hade även mandariner i hinken i år och hälften av dem försvann faktiskt. :D Fast det är ju inte särskilt billigt.
Dessutom som förälder blir man ju gladare om de kommer hem med mer lagom skörd :)
Det är ju själva gåendet i mörker som är det roliga kan man tycka.

(Förra året bytte vi från gå runt till dela ut godis i Halloweenstass :) 12 år.)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 071
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka