nybyggderitten

Sv: nybyggderitten

Macken22 skrev:
Jag vet att min groom vill vara där i tid (läs slippa stiga upp i ottan) och helst åka hem innan man hunnit göra klart allt... Speciellt när det ligger så nära.
Plus att min stackars sambo (groomen) redan lyckats få halvdag ledigt på fredagen.

Nu när vi åkt på hopptävlingar med B-ponny (startar först av alla kategorier) i ett halvår så är vi vana att stiga upp tidigt, tiiiidigt ;) .

Jag har svårt att slappna av när vi åker hemåt och jag vet att både jag och min groom är trötta. Kan inte sova själv för att jag vill se att föraren håller sig vaken - lite kontrollnoja men så är det...

Äh, jag kan sova hela vägen hem!!! Däremot brukar jag ha en chafför som alltid ska knuffa på mig för att han inte vill sitta och köra själv...

Åååh, vad jag hoppas att svullnaden går ned i benet på min häst. :( Vill så gärna vara med och rida!!

*KL*

Nu när vädret är så osäkert hela tiden....Hur många kommer tävla på nybygget broddat?
Hur är banorna därikring nu, är det någon snö eller is kvar?

Chivita skrev:
*KL*

Nu när vädret är så osäkert hela tiden....Hur många kommer tävla på nybygget broddat?
Hur är banorna därikring nu, är det någon snö eller is kvar?

Jag plockar bort alla brodd. (tar med mig till tävlingsplatsen för säkerhets skull) Vägarna häromkring (bor ung. 4 mil från tävlingsplatsen) är mjuka och blöta för tillfället - ingen is eller snö kvar. Men det kan ju ändra sig snabbt så här års...

Jag har tagit ur broddarna, slängt bort dem och har ingen tanke på att köpa nya. ;)

Jag vill inte rida 160 km med broddar... Så vi håller tummarna för att det snöslask som kommer idag försvinner, men med tanke på att det står i tidningen att det skall bli sol och 10 plus imorgon så ser det väldigt ljust ut ;)

Hopas på bra väder nu också!

Jo, den ev. snö som kan komma nu blir med all säkerhet inte kvar och skulle det vara kallt på morgonen så tinar det snart upp igen, jag tror inte det är läge för brodd...

Låter alldeles underbart, härhemma finns det tyvärr snö och is kvar på vissa ställen i skogarna ännu, och ändå så ligger vi på samma breddgrad.

Hoppas på annat väder än det var på min debut på nybygget för ett par år saden, snö, blåst, regn och hagel!!!

Vill bara ha fint, varmt och vindstilla, tack!

Jag har plockat ur brodden. Nu är det många månader kvar innan jag tänker tänka tanken *brodd* :)

Jag gissar att det är många som kommer att spana in väderprognosen ikväll??!!!:rofl:

Igår var det en STOR sol över oss här där ritten skall gå och 6-10 grader varmt lovade de. :banana: Söndagen skulle också bli lika fin och ännu varmare! Hoppas det håller i sig så de inte ändrar väderleksrapporten idag. Jag kan rapportera att det inte kommit så mycket som en snöflinga här idag så vägarna är lagom mjuka (fast fulla med pottor) och snöfria. Var ute och galopperade lite både idag och igår och det är super. Passa er för vägkanterna för de är jättemjuka så man kan sjunka ned. :eek:

Jaa jag tänkte på det, att det måste vara en hel del mer eller mindre synliga hål efter tjälen att akta sig för längs grusvägarna, kanske något att upplysa om på bangenomgången? Det är ju trots allt inte alla som tänker på det och ingen vill ju ha en skadad häst som ramlar ner i ett hål :crazy:

Jag kommer ha brodd, men endast pytte små. Mest för att vädret här kan bestämma sig för att bli halt, vi har fortfarande en del snö på vägarna. (och i hagen) Känns dumt att få en sträckning pga det.

Ja ni som bor där nere, är vägarna super mjuka?

Jo för ca 2 veckor sedan så sjönk hästen jag red ner till framknäna i gyttja/vägbana:eek: . Så lite småmjukt kan man nog säga att det kan vara på vissa platser:crazy: . Bor iofs en bit från tävlingen men på samma breddgrad.

Senast ändrad:

Om det är samma väder som här över tävlingsplatsen så har ni verkligen haft tur!
Jag blev hemma med en oren häst, vilket förstås är jättetrist, men jag hoppas på en trevlig tävlingsdag för er alla andra. Vill höra rapport sen!! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: ingela119
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 622
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka