Nybörjarövningar?

E

eiwo

Första gången jag skriver på hoppforumet ;) Jag undrar om någon har några bra övningar till en häst (och ryttare) som inte hoppat mer än över diken i skogen i två år? Små övningar så att man liksom 'kommer in' i hoppningen igen :p Vi har fyra uppsättningar av sockerbitar i stallet, kanske man kan göra något roligt av det? En massa bommar också, men jag har så dålig fantasi så det blir bara att man harvar runt :p Vore jättesnällt om någon kunde dela med sej lite av bra övningar! :bow:

Sv: Nybörjarövningar?

Jag skulle föeslå att börja med att hoppa låga kryss, kanske med galoppbom innan?:idea:
Det kan man hoppa tills man känner sig säker.
Alla typer av bomserier är ju superbra, ex. studdsbomar, bom på volt mm. Svårigheten på bomserien får man ta efter hästens styrka och ålder.

Lycka till med allting!!

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?