Ela
Trådstartare
Vi (jag och min sambo) har under många år hålllt på med "vanlig" ridning. Jag har tidigare tävlat i både hoppning och dressyr men har nu haft en paus med enbart skogsridning och enklare träning. Nu känner att jag inte tycker att det är lika kul längre utan att jag skulle vilja pröva något nytt.
När vi var på semester i sommar var vi på High Chaparral där de även hade uppvisningar med western ridning. Jag måste säga att både jag och min sambo blev mycket imponerade.
Hur började ni med western? Och varför?
Vad är det bästa? Sämsta?
Hur omskolar man sin häst till western häst? Vart kan man hitta tränare och någon som tar emot hästar på omskolning?
Min sambo har ett arabsto och han är nu väldigt inne på att skola om henne och själv lära sig rida western. Några tips?
När vi var på semester i sommar var vi på High Chaparral där de även hade uppvisningar med western ridning. Jag måste säga att både jag och min sambo blev mycket imponerade.
Hur började ni med western? Och varför?
Vad är det bästa? Sämsta?
Hur omskolar man sin häst till western häst? Vart kan man hitta tränare och någon som tar emot hästar på omskolning?
Min sambo har ett arabsto och han är nu väldigt inne på att skola om henne och själv lära sig rida western. Några tips?