Nybörjare western!

M

Midnight_Rose

Vart börjar man?

har en unghäst på snart 5år som jag håller på och rider in. Jag skulle vilja testa western eftersom jag tycker det verkar spännande och känner att jag kan ha nytta av det när jag ska rida dressyr ;)
Är det svårt att lära sig/hästen?
Vad är det man får lära sig i grunden? (alla westernhästar är ju så ofattbart lydiga) :d

Alla tips och ideér är välkomna!

Sv: Nybörjare western!

Har du aldrig sysslat med western förut så borde du definitivt ta hjälp av en instruktör. Till att börja med kan du ta kontakt med en klubb i ditt område, kika på www.wras.nu

Just att våra hästar upplevs som lydiga har enligt min uppfattning inte så mkt med själva ridstilen att göra utan snarare den hantering vi använder. Jag med många fler använder ju oss av Natural Horsemanship som grundsten i all hantering och träning, och det ger iaf mig en mer harmonisk och naturlig relation till min häst.

Lycka Till!

Sv: Nybörjare western!

Vad skoj att du ska börja med western! Jag har skickat dig ett PM.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 347
Senast: lirco11
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Squie
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka