Nybörjare mellan 20 och 30 - en fridlyst art?

Sv: Nybörjare mellan 20 och 30 - en fridlyst art?

Nu gräver jag upp den här tråden igen eftersom jag har kommit på att det vore kul med en e-postlista för vuxna som inte ridit så länge, som är ombörjare eller rena nybörjare. Självklart går det bra att vara över 30 år. :)

Den som tycker det låter bra kan pm:a mig.
Bra initiativ!! :) Särskilt det där med över 30. *s*

Nästa fråga i samma "art"... Hur bär man sig åt för att övertyga en motsträvig pappa att det ÄR kul med hästar och ridning...???:rofl:
Jag och döttrarna rider (egna hästar) - men själva pappan tycker bara "blä - det luktar". Fast han har kommit så långt nu, att han går med på våra ponnypromenader (minstingen måste vi leda, fortfarande). Eller t om går med den minsta så att jag och den stora kan rida ut tillsammans...
Häromveckan tog han t om ut min häst så att den skulle få beta lite.. (Min haka ligger fortfarande kvar på stallbacken) - så nu tycker jag att steget liksom inte är så långt till att komma UPP på hästen också.. Han älskar frihetskänslan av att dra iväg på MC - måste ju bli samma att "dra iväg" på häst:idea:
Önskedrömmen vore ju att han ville prova åtminstone... Så att vi kunde ha kul ALLA i familjen...:banana:

Jag är inte så säker på att alla tycker att det är kul att rida. Det är nog ett ganska stort steg att ta om man är vuxen och inte har ridit tidigare. Min man hade aldrig ridit innan men nu har han en egen häst som han rider ganska ofta. Men jag skulle aldrig få för mig att tvinga någon till det eller ens försöka övertala.

min mamma borjade rida nar hon va 53 eller 54, red tills hon va 57 eller 58. Ramlade av och blev radd.
Pa ridskolan dar jag jobbat tidigare utanfor Uppsal fanns det nyborjare i alla aldrar och minst 2 vuxen nyborjare dar man var mellan 16 och 50

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Ridning Jag bestämde mig för att börja rida på ridskola igen, något jag inte gjort sen jag var 11 år och fick min första egna ponny(efter det...
2
Svar
21
· Visningar
3 869
H
Hästmänniskan Min dotter som är tio år har ridit ca två år på ridskola. Hon har alltid varit lite försiktig med vad hon företagit sig. I ridningen...
2
Svar
23
· Visningar
2 746
Trav Äntligen börjar det hända något! STC:s montéserie 2009 ökar till 84 lopp 090209 kl 13.30 STC:s uppskattade montésatsning 2008...
Svar
3
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka