Nybörjare inom distans..

Skreppur

Trådstartare
.. men jag tror att distans kan bli min favoritgren! ^^

-Kan man få tävla på amatörnivå med vilken ras som helst?
-Får man tävla en oskodd häst?
-Är det viktigaste att hästen är snabb? Eller räcker det med en arbetsvillig och uthållig?

Om jag nu i framtiden vill börja, vart ska jag vända mig?

Tack på förhand :cool:

Sv: Nybörjare inom distans..

Allt distanstävlande är så vitt jag vet på amatörnivå. Finns inga prispengar att tala om.

Hästen behöver vara uthållig och vill man bara ta sig runt och samla kilometrar så går det bra med vilken frisk häst som helst.

Man får från i år rida på en oskodd häst.

Hälsning Maja

Men det låter ju undebart! =D Nu låter distans ännu mer lockande, vilken bra träning och variation för kommande allroundhäst, eftersom jag bara vill "samlla kilometrar" och komma ut och träffa människor =D

Då är det ju en ypperlig gren för dig och din häst! Välkommen ut på banorna! :banana:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 372
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 425
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"