M
MollyMatilda
Hej, har 2 lejonhuvade dvärgkaniner. Syskon. Trots att ha frågat flera blev vin inte kloka på könet. Tog till vet för ev kastrering när de var 10 veckor. (för tidigt??) Vet sa att det var 2 honor. Kan de ha tagit fel? Nu har den ena börjat hoppa på och rida på den andra. Är det normalt eller har vi en hona och en hane i alla fall? De är annars bästa kompisar och gosar tillsammans i buren. De är 4 månader nu.
En annan fråga.... har läst att flera av er har kaninerna lösa utomhus. Hur kan ni då fånga in dem igen?? Jag får för mig att mina små skulle sticka så långt det går om de var lösa. Springer snabbt när de har selen på sig, inget man jagar ifatt direkt. (Ja de har en stor bur, ca 1x3 meter, och kan hoppa bra även om de är i buren)
Tack och hej från mig )
En annan fråga.... har läst att flera av er har kaninerna lösa utomhus. Hur kan ni då fånga in dem igen?? Jag får för mig att mina små skulle sticka så långt det går om de var lösa. Springer snabbt när de har selen på sig, inget man jagar ifatt direkt. (Ja de har en stor bur, ca 1x3 meter, och kan hoppa bra även om de är i buren)
Tack och hej från mig )