Sv: nyblivna mammor- trista som kompisar!
Tack, det verkar inte som det framgick tydligt nog i mitt inlägg
Jo, de träffades två gånger i veckan, minst, ska jag väl tillägga. Blev ofta 3 och 4 gånger oxå.
Jag försökte umgås med mina vänner en gång i månaden, det tycker jag är förhållandevis lite.
Att jag under dessa två-tre timmar inte vill höra om bajskonsistens när man äter tacos tycker jag inte är för mycket begärt. Tänk om jag skulle börja prata om vilket magknip jag hade vid lunch, o det sprutade gult bajs, luktade sur disktrasa...........hmm.. undrar om någon skulle sitta kvar vid bordet och äta då????
Att de kan äta samtidigt som de diskuterat barnbajs, ja, det är upp till dem, men jag tappar matlusten i alla fall
Jag säger ingenting om nån av dem hade varit ensamstående, om nån pappa skulle bort, etc, ta med barnet då, inga problem!
Men när alla har sina barn med o det ska gullas, lekas, luktas i bakar, bitas på fötter, nappar, ingen har tid att hjälpa till med maten, ingen har tid att duka, ingen har tid att äta och ingen har tid att prata med mig som har "middagen" hemma i mitt hem, bjuder på allt....... ja, då blir jag ledsen.
Där har man helt plötsligt förvandlats från kompis, till nån jävla drive-in-restaurang, fast gratis då förstås. O man ska inte vänta sig att få hjälp med disken eller nåt efteråt, som vi alltid gjort...... nä, för då ska det lekas ännu mer, pratas mönster på kläder, storlekar på skor, blöjsorter o fan o hans moster.
Detta som de ändå träffas minst två gånger i veckan för att prata om??!!
Nä, mina kompisar förvandlades totalt. Jag har aldrig pratat häst med dem, för de har inte det intresset. Om någon frågar så har jag svarat. Men inte drar jag in dem på diskussioner om skänkelvikningar, hinderhöjder, koliker med förstoppning, gräsdiarré, havrekross, vattenkoppar och förbyglar!
Jag vet att jag inte delar åsikter med somliga här, jag vet att det kanske sticker i ögonen och att jag kanske trampar en eller flera på tårna. Jag vet inte själv hur jag blir när jag får barn, men jag hoppas för allt i världen att jag inte blir som mina vänner. O OM jag blir det så hoppas jag att nån slår en stekpanna i skallen på mig så jag vaknar!
Jag vill inte ha beska kommentarer om mina erfarenheter och mina åsikter från någon, jag berättade bara MIN sida av upplevelsen.