Sv: Nybliven Cornish Rex Ägare!!!+mat
Man märker skillnaden ganska fort, eller ja, på ett par veckor. Man ser på pälsen hur den ser ut samt om de är överviktiga eller inte.
Tyvärr har jag det lite svårt då ena honan lätt lägger på sej och den andra honan skulle kunna äta lika mkt som en häst utan att gå upp i vikt. Då får man prioritera lite. Besvärligt nu bara då den lilla har en liten kattunge och behöver äta BabyCat-maten och att den stora gått upp massor i vikt pga att honmer än gärna äter denna mat.
Du märker även på hur mkt energi katten har. Kan man kolla upp så den inte blir helt spattig av maten. Men nu är den ju liten så då behöver du inte tänka på det. Behövs massor av energi nu!!
Tycker du kan sluta med vällingen (lite försiktigt), nyttigare med kattmaten. Konstigt att han inte fick torrfoder hos uppfödaren, fast alla gör ju olika. Torsk är också lite överdrivet. Jobbigt att hållas med, om du nu inte vill göra hemmagjord mat.
Mina får även tonfisk varje morgon, lite bortskämda är de iaf...
Tycker inte att du ska lyssna på de som skriver att Royal Canin är dyrare än matbutiksmat för det är det verkligen inte. Är en stor engångssumma när man väl köper det men köper man 10kg så räcker det länge och är billigt i längden och mat vet att katten får i sej allt den behöver!! En 10kg-säck räcker iaf 2 månader till mina 2 katter. Är inte alls svårt att hålla reda på när det behövs köpas nytt.Man få planera lite bara så det kanske inte tar slut just innan löning och att man står där utan pengar. Så dum får man inte vara när man har djur att ta ansvar för.