Sv: Nya wras-regler 2009
Bra förslag, det skulle kunna understryka att westernridning inte sitter i utrustningen, utan i sättet att framföra hästen.
Exakt! Bra förslag... Jag vill också se mer av dessa klasser på wras tävlingar (eller rättare sagt starta dessa klasser)
Annars tycker jag rent allmänt att vi ska ta lärdom av systemet de har i Tyskland, som Alazzi skrivit en del om i andra trådar!
Ingen reining på låg nivå (mönstren med spinn och byten, är för svåra rörelser på utbildningsnivå!)
Som jag förstått de så har de inte heller WR på låg nivå där... Nu har ju vi ett mycket simpelt mönster i WR som passar på D-nivå. Eventuellt skulle man kanske annars kunna utveckla ett liknande simpelt Reining mönster???
Så vi slipper alla slaffsiga galopp byten som inte gynnar någon... osv... Rörelserna är ju till för de som kommit lite längre än D-nivå, så varför ha med de rörelserna i mönstren på den låga nivån????
Som jag uppfattat det så är det även inte tillåtet i tyskland att rida på stång förräns du rider på motsvarande C-nivå, där det är valfritt med snaffle el. stång. Vilket jag faktiskt tycker verkar bra! Varför ha så bråttom? Jag tycker mig märka att många på D-nivå skyndar att gå över till stång...
Pressen på detta borde försvinna och regleras... Tror rent allmänt att de tänkt till ett steg längre i tyskland som det verkar! Så .... ja, varför inte lära lite där ifrån!?!?!