NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Ja jag gillar den här bilden också :) Mina fina pojkar!

Har provat att få tölt efter galopp men det funkar inte på Laukur, han är inte en sån häst. Han har tölten såpass långt in så han väljer trav otroligt lätt istället så det finns inte en chans just nu att han ska ta tölt från galopp utan det är från skritt som gäller på honom :)

Har ju ridit för Erlingur med honom och jag gör som han lärt mig och det funkar även fast det tar lång tid, men det får ta tid. Vi är ju lite "efter" pga min graviditet också, men han verkar inte ha tagit nån skada av att mestadels skrota i ett halvår :)

*KL*

Ska rida kurs för Nina B i oktober!! "Samband mellan exteriör och gångarter/ridbarhet" heter kursen. Ska bli kul med en annorlunda kurs, inte bara ren ridkurs :)

Besiktning nästa Torsd :) Är man alltid så här uppskruvad när man köper häst? :D Går på små rosa moln!!

Jag tänker att du måste hitta et tränsbett som hästen gillar och sen lära dig rida på det.

Fick bara dit den lilla bilden under mitt namn, men där är han iallafall :) Skuttar runt i hagen på bilden..

Kl

Idag har jag kört fyrhjuling med Kveikja o Snöggur. De uppskattade verkligen att få trava på utan ryttare. Men att det skulle vara bekvämt är väl en sanning med modifikation, jag är helt totalt slut i min högra handled. Inte för att hålla i hästarna (det gjorde vänster) utan för att 350kg fyrhjuling blir väldigt trögstyrd i så låga farter... Marschtakt i trav låg runt 13-15km/h.

Kommer absolut att börja träna såhär. Jag har Andi kvar att testa, men min handled klarar inte en gång till idag. Kanske om Mathias kommer hem i tid så kan han köra o jag hålla.

Inte för att vara den som är den, men är inte det olagligt att handhästa med fyrhjuling? Bara en undran. :)

Jag har egentligen igen aning, men jag tvivlar på att det finns en enda lagtext som direkt berör att ha hand häst. Säkert kan någon få för sig att det är djurplågeri eller em trafikfara.

Ja det står något om det i en annan tråd. Det jag har hört är att man inte får binda fast häst i motorfordon. Men jag skiter i vilket faktiskt. Det är olagligt att driva på sin häst med spö oxå tekniskt sett. Det gör vi ju alla... Tycker man får se till hur det görs istället för att vara paragrafryttare.

Kanonbra sätt att motionera! Helst borde jag ju sprungit själv men det kanske kommer en dag i framtiden... :D

Jag tänker att du måste hitta et tränsbett som hästen gillar och sen lära dig rida på det.

Det lät ju lätt!!:rofl:
Vad finns det för fördelar med att rida på tränsbett framför bett med kedja? Kan det vara så att hon helt enkelt tycker mer om bett med kedja, att det ligger mer stilla och inte åker upp u minnen på samma sätt?
Jag har inte fler ideer om vilket tränsbett hon kan tänkas gilla, känns som jag provat alla som finns:crazy:
Två delat, smalt och lite tjockare med fasta och rörliga ringar.
tre delat, smalt, med rörliga eller fasta ringar. Med och utan tungfrihet. Både mässing och rostfritt och även sweet iron.
Rakt med fasta och rörliga ringar, gummi, nova, plast, svagt böjt, mullen mouth och bomberbits happy toung.

Ge gärna förslag på fler tränsbett...:angel:;)

Jag tycker att det är supersmidigt att motionera häst med fyrhjuling, så länge den är orädd och följsam såklart. Jag brukade ha lösa inspänningar på och i lina - toppenbra eftersom man ju faktiskt kan få upp bra tempon också :) När jag jobbade på en gård brukade vi ta en sådär 4-6 hästar efter fyhjulingen eller traktorn, livsfarligt och jättesmidigt:angel:

Jag köper enbart häst på personkemi :) En perfekt ridhäst som man inte klickar helt med tjänar man ju inget på ändå. Så jag köpte mig en gammal, "galen", tjock, omusklad häst som jag kände att jag direkt ville ha bara av hans blick och det ångrar jag inte en sekund.

Det finns fler, har en full bettgarderob, men det kan ju också ha med din hand och ridning att göra. Tycker det låter som det. Jag tror inte någon häst enbart kan ridas på stång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka