Nordvand var de första jag köpte. De är bekväma, ganska tjockt tyg tycker jag, men inte så att det på något sätt stör.
Mina favoriter är silence pro pants, för att de är helt i stretch. De är dessutom helt vindtäta och vattentäta, vilket inte nordvand är. Så trots att de är tunnare och helt i stretch upplever jag dem som varmare än nordvand. Jag har ett par med avtagbara ben och ett par vanliga och använder sällan andra byxor (är dock förtjust i ett par vanliga lundhagsbyxor som jag har också). De fungerar perfekt när det är "varmt" ute (som idag, 6 plusgrader) och jag har haft dem när det varit ner till -15, men då med ett underställ under. Fungerar när jag sitter på knä i snön för att fotografera hundarna, när jag cyklar, när jag går och handlar...
Tack! Har ett par från Engelsons som jag gillar, extra bra att de gick att få i kortare ben pga ponnyben, men hade lite svårt med storleken för de blev väldigt tighta över låren även om de satt bra i övrigt. Jag vill gärna kunna sitta på huk utan att blodet försvinner