Nya rockarden & selen! Bilder!

Sv: Nya rockarden & selen! Bilder!

Tack! :bow: Jag är verkligen supernöjd med den! Gillar den bara mer och mer för varje dag som går! :love: Den känns väldigt genomtänkt samtidigt som den är väldigt elegant. Stor och stabil men ändå nätt i typen. Man känner sig som en kung i den! ;) Fast jag är så nojig över den, är livrädd att den ska bli repig och så...:crazy: Skickade sambon till Biltema för att köpa en gummimatta att ha som skydd på golvet när man kliver upp med stenar i sko sulorna...:o

Haha, det går över efter första repan ;) Men det är klart att det är bra att vara rädd om den, det ska du vara :) Ja det är ju precis så det ska kännas bakom hästen, tryggt och stabilt men ändå lätt och ledigt (och snyggt! ;) )

Haha, vilken tur att man fick med en färgburk vid köpet, så att man kan pensla på där det bli skavt och repigt! :D Jo, saken är väl den att jag kanske är lite för pedantisk ibland, haha, hela familjen hånar mig när jag står och putsar :rofl: Men nu har jag sparat så länge, och inte var den billig heller, så då kan jag få lägga ner lite kärlek på den tycker jag :D
Tycker att det är svårt att hitta rockard till både ponny och häst som är ungefär som denna i konstruktionen. Har letat både nya och begagnade men det har aldrig funnits någon riktigt i min smak. Så nu är det bäst att hålla i den och vårda den så att jag inte behöver köpa någon ny ;)
Letar dock lite smått efter en till grannens b-ponny. Jag är ju helt såld på denna modellen, men det känns lite saftigt att lägga ut 12.000:- till :crazy:

Nä det är verkligen inte lätt att hitta en bra och någorlunda billig rockard, då ska man ha riktig tur, men hör runt på körsällskapen runt om, det brukar finnas någon som funderar på att sälja och kommer du då och frågar så kanske h*n bestämmer sig för att göra det, dom vagnarna kommer ju aldrig ut på blocket etc. :)

Bra idé! Tack för tipset! :) Får se om det är värt att satsa på den ponnyn eller om jag ska lägga pengar på något annat. Det är ju inte min häst, även fast vi hjälper till mycket med den. Men det skulle vara kul att få ut honom lite när han dessutom är inkörd. Och hans stora mage skulle behöva det också... :D

Nä är det inte din häst så förstår jag att du inte vill lägga ner massa pengar på den, men ska ni bara ut och skritta/trava på grusvägar så kolla på http://www.jaboruder.se/ dom har en förstärkt modell av "Globus-rockarden" som absolut duger till lättare turer, ännu bättre om man byter hjul, den kostar bara 5500:- för b-ponny :)

Senast ändrad:

Nä, klart jag vill att han ska ha bra grejer, men som sagt, man blir lite snål när det inte ens är ens egen och man har en massa andra hästar som kostar...:crazy:

Ja just det, en sån kunde ju vara något! Han ska ju bara motionsköras lite. Vet du om det är fler som säljer sånna förstärkta? Finns ju massa kopior, men misstänker att de flesta är av klenare modell...:( Helst vill man ju klämma och känna innan man slår till också, det är svårt att få en riktig uppfattning genom att bara titta på internet.

Vad jag vet så är dom de enda som har den förstärkt, men frågar du får du ju säkert gärna komma dit och klämma och känna lite :)

Okej :( Men om det blir aktuellt så får jag väl pallra mig iväg dit och kika på den :smirk:

Jättefin vagn, verkligen!
Har själv tittat på den och tänkt köpa. Men så hade en "granne nästan" en tidaholmsrockard till salu så då blev det en sån.Endast ett år gammal. Jag har inte fått hem den än,så jag börjar nästan ångra mig nu när jag ser din fina.
Men tidaholmsvagnen är ju mycket fin den oxå:d

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 966
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Kropp & Själ Jag sitter här och kokar av ilska. Jag gör det ibland, men vågar aldrig bli arg på personen som orsakar min känsla utan låter istället...
2
Svar
36
· Visningar
2 451
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka