Säg som det är, Alzheimers kommer tidigt i år.Men kom igen! Jag är fan senil ...
Hade någon frågat mig vad aquafaba är hade jag gissat på nån ny sportgren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg som det är, Alzheimers kommer tidigt i år.Men kom igen! Jag är fan senil ...
Hade någon frågat mig vad aquafaba är hade jag gissat på nån ny sportgren
För mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.Fel och fel, men jag skulle aldrig använda messa för att beskriva när jag chattar över messenger. För mig är messa ett ”slangord” för att smsa, vilket i sin tur man inte gör via annat medie än telefonen i sig (alltså via ett telefonnummer)
Som sagt, jag är inte ute efter att ha rätt, det är mer att för mig är det helt olika saker.För mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.
Fast messa är ju en förkortning på att skicka sms. Ett mail heter att maila oavsett om det är långt eller ett kort meddelande. Så det blir ju inte så tydligt om man säger ”såg du mitt mess” om man menar mail och vice versaFör mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.
"Messa" trodde jag var försvenskad slang av "to send a message". Kan ske i pappersform med hästkurir, via luftburna ettor och nollor eller (om man har tur) postnord.Fast messa är ju en förkortning på att skicka sms. Ett mail heter att maila oavsett om det är långt eller ett kort meddelande. Så det blir ju inte så tydligt om man säger ”såg du mitt mess” om man menar mail och vice versa
Tycker jag är väldigt vanligt bara här på forumet.Whataboutism gillar jag, men jag upplever inte att det fått nog med fäste för att använda utan efterföljande förklaring.
Jag har bara hört och använt det i samband med sms. Skulle bli rejält överraskad om det kom ett välskrivet brev i brevlådan istället"Messa" trodde jag var försvenskad slang av "to send a message". Kan ske i pappersform med hästkurir, via luftburna ettor och nollor eller (om man har tur) postnord.
Det är ju inte "sexuellt aktiva" de skjuter på offentliga platser. Det är kvinnor. Dåligt!