Vita_N_6520

Trådstartare
Hjälp min hjärna att fungera.. :p

* När man ska göra övergång trav - skritt 3-5 steg - Hur räknar man stegen? Är det varje gång hästen sätter ner ett ben?

* Hur långa ska avstånden vara mellan K-E resp. E-H ? Min hjärna fungerar inte redigt där för jag kan verkligen inte få till runda volter. :p
Tips?

:bow:

Sv: Nya LC2.

stegen räknas varje gång hästen sätter ner ett ben.. höger-vänster-höger-vänster-höger = 5 steg

mellan bokstaven på mitten på långsidan och hörnbokstaven på samma sida är det 14 meter.. (uträknat genom att hörnbokstaven ska sitta 6 m från hörnet..)

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 118
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix